انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی با رعایت فاصله گذاری بلامانع است

مشهد(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت استان در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی الزامات بهداشت، ایمنی و سلامت بازگشایی ایمن مدارس استان را در سال تحصیلی 1401-1400 تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی با رعایت فاصله گذاری بلامانع است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، صفدر سلطانی در این جلسه با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی 1401-1400 بر اساس دستورالعمل 06 و آمادگی بهداشتی مدارس جهت بازگشایی ایمن اظهار کرد: استانداردهای بهداشتی بهداشت محیط مدارس به لحاظ ساختار فیزیکی، تهیه ملزومات حفاظت فردی و مواد ضدعفونی و گند زدایی جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و همچنین توانمند سازی نیروی انسانی از جمله مواردی است که در این حوزه باید به آن توجه ویژه ای کرد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته سلامت مدرسه در تمامی مدارس قبل از بازگشایی گفت: مدیران مدارس موظف هستند ، شرایط مدرسه را ارزیابی و در صورت احراز شرایط بازگشایی، نسبت به بازگشایی مدرسه اقدام کند.

سلطانی افزود: مدیران با هماهنگی "کمیته سلامت مدرسه" بر اساس چک لیست های ابلاغی، نسبت به ارزیابی میزان آمادگی مدارس خود برای شروع فعالیت‌های حضوری اقدام نموده و نتایج خودارزیابی شاخص‌های کلیدی در سامانه نظارت به آدرس NEZARAT.MEDU.IR تاریخ شروع فعالیت‌های حضوری مدرسه را پیشنهاد کرده و پس از تأیید منطقه/ناحیه به خانواده‌ها اطلاع رسانی کنند.

معاون تربیت و بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم برگزاری برنامه های آموزش سلامت و رعایت بهداشت فردی ویژه دانش آموزان و همکاران و اولیاء محترم در مدارس گفت: مدیران مداس پیگیری و تأکید لازم را بر واکسیناسیون کامل همه عوامل مدرسه ( معلمان، کارکنان اجرایی و رانندگان سرویس مدارس و... ) را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل 06 برای اطمینان از حفظ شرایط مطلوب هر دو هفته یک‌بار مطابق چک ‌لیست جامع، با مشارکت کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت از 20 درصد مدارس ارزیابی‌های دوره‌ای انجام می‌شود افزود: تعطیلی مطلق مدارس یک منطقه یا کل استان جز در مواردی که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و ابلاغ شده باشد موضوعیت ندارد.

سلطانی با بیان اینکه بازگشایی مدارس با ارزیابیهای بهداشتی و حداکثر آمادگی و به صورت تدریجی صورت گیرد اظهار کرد: فعالیت های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و یا گروه های حداکثر 15 نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده کلیه دانش آموزان ، معلمان و کار کنان مدارس از ماسک در تمام مدت در مدرسه الزامی است افزود: کارگروه بهداشت و سلامت پروژه مهر دستگاه تعلیم و تربیت استان اقدامات خود را در سه حوزه ارزیابی وضعیت آمادگی مدارس، واکسیناسیون فرهنگیان و توانمندسازی نیروی انسانی اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اجرای بیش از هزار و 700 پروژه بهداشتی در مدارس استان گفت: برگزاری کارگروه بهداشت، درمان ستاد حاشیه شهر با قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی سپاه امام رضا(ع) و احداث و بهسازی فضاهای بهداشتی23 مدرسه در حاشیه شهر مشهد با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعتبار 5 میلیارد ریال، افتتاح و تجهیز80 اتاق بهداشت در مدارس استان با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و هشتصد میلیون ریال، راه اندازی کاروان مهر بانشاط و تهیه و توزیع دو هزار و 500 بسته تجهیزات بهداشتی کمک های اولیه، 500 سیستم لوله‌کشی صابون مایع و همچنین سه هزار بسته بهداشتی طرح ارتقای سلامت نوجوانی از جمله اقدامات معاونت تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای پروژه مهر به شمار می رود.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه 91 درصد همکاران فرهنگی در سطح استان دُز اول و بیش از 47 درصد دُز دوم دواکسن خود را در مقابله به بیماری کرونا دریافت کرده اند، گفت: تا کنون بیش از 644 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی ویژه کلیه همکاران با اولویت مدیران، معاونین مدارس، آموزگاران پایه، مراقبین و رابطین سلامت مرتبط با پروژه مهر 1400 برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار