4000هزار دانش آموزدر خراسان شمالی به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند

بجنورد (پانا) -مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی عنوان کرد با توجه به تغییراتی که ویروس کرونا در شیوه آموزشی ایجادکرده4000هزار دانش آموز در این استان به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
4000هزار   دانش آموزدر  خراسان شمالی  به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس به صورت وبینار با اصحاب رسانه گفت:همچنین با خیرین رایزنی هایی کردم تا جهت خرید گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و دارای تمکن مالی پایین کمک بگیریم.

مودی اظهار کرد: همچنین متوسطه اول و دوم بخش آموزش مهارتی و فنی حرفه ای و مناطق عشایری که ۱۵ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند حضوری خواهد بود.

وی افزود: در تدریس مجازی به همه ثابت شد که نقش معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان بی بدیل بوده و هیچگاه جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه های شروع سال تحصیلی و نحوه بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بستر شبکه شاد در هفته آینده با دستگاه جدید و رفع اشکالات رونمایی خواهد شد.

مودی اظهار داشت: آموزش حضوری تدریجی در سه مرحله برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در نخستین مرحله دانش آموزان برای کلاس هایی با ظرفیت پایین تر از ۵۰ نفر و یا مدارسی که زیر ۱۵ نفر دارند که در مجموع ۹۰۰ آموزشگاه استان از ۲ هزار و ۱۲ آموزشگاه دارای کلاس ۱۵ نفر هستند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مودی گفت: همچنین متوسطه اول و دوم بخش آموزش مهارتی و فنی حرفه ای و مناطق عشایری که ۱۵ درصد به شبکه شاد دسترسی ندارند حضوری خواهد بود.

وی افزود: اما در مرحله دوم مدارسی که تا ۱۵۰ دانش آموز دارند به صورت آموزش ترکیبی مجازی و حضوری و با برنامه ریزی زوج و فرد پس از واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی فرهنگیان آموزش آنها که از ۲۰ مهر ماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون85درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن کرونا و 42 درصد فرهنگیان هم دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند گفت: تا ۱۵ مهرماه تمامی رانندگان سرویس مدارس و فرهنگیان واکسینه خواهند شد.

وی در ادامه به مرحله سوم که شامل مدارس دانش آموزان با ظرفیت بیش از ۱۵۰ نفر است اشاره کرد و گفت: این مدارس به صورت محدود و غیر حضوری خواهند بود اما اگر برای دانش آموزی در خصوص آموزش اشکالی ایجاد شد در طول هفته فقط یکبار کلاس رفع اشکال برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده، سال گذشته شاهد افت تحصیلی آشکار و پنهان دانش آموزان بودیم.

وی گفت: به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها ۲۰ درصد محتوای آموزشی طی سال گذشته حذف شد که افت تحصیلی آشکار دانش آموزان را به دنبال داشت؛ کاهش تحرک و عدم حضور دانش آموزان در اجتماع نیز سبب آسیب‌های پنهان آن‌ها شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: خانواده‌ها هیچ نگرانی بابت سلامت دانش آموزان در کلاس‌های حضور نداشته باشند، چرا که تمامی موارد بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و رسانه‌ها نیز می‌توانند این موضوع را با حضور در مدارس رصد کنند.

وی گفت: از طرفی مدارس به مفهوم خاص کلمه و فضاهای آموزشی تنها مرکز تبادل دانش و تکنیک و فن نیست، بلکه بر اساس اصول رفتاری مدارس ما که بر پایه ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل گرفته، ساحت هایی چون ساخت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری، در آموزش مدارس مد نظر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار