در نشست صمیمی جمعی از فرهنگیان و بسیجیان فرهنگی با نماینده و فرماندار جهرم:

اجرای رتبه‌بندی معلمان، بخش مهمی از مشکلات فرهنگیان را حل خواهد کرد‌

جهرم (پانا) - نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات فرهنگیان گفت زمانی که از معلمان توقع ارائه خدمات عالی می‌رود، باید پیش از آن چالش های فرا روی آنها رفع شود.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رتبه‌بندی معلمان، بخش مهمی از مشکلات فرهنگیان را حل خواهد کرد‌

با حضور محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مهدی شفیعیان، معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان جهرم، مهدی نیک فر، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم و شورای معاونین این اداره، مسائل و مشکلات فرهنگیان در آستانه سال تحصیلی جدید مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان معلمان و مدیران مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش، نمایندگان آموزش و پرورش در بخش‌های سیمکان و کردیان، نماینده مدارس غیردولتی، نماینده بانوان و مسئول بسیج فرهنگیان در خصوص مسائل آموزشی، تامین و تجهیز فضاهای آموزش، رتبه‌بندی و فوق‌العاده ویژه معلمان، همسان‌سازی حقوق شاغل و بازنشسته، استخدام نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و نیروهای مدارس غیر دولتی، امکانات رفاهی و معیشتی، بیمه درمانی، حمل و نقل، کمبود نیروهای آموزشی و خدمتگزار، سرانه آموزشی و دانش آموزی، مسکن فرهنگیان و ... مطالبی مطرح کردند.

رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان گفت: زمانی که از معلمان توقع ارائه خدمات عالی داریم، باید پیش از آن چالش های فرا روی آنها را رفع کرده باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدیر باید دغدغه آموزش و تربیت دانش‌آموزان را داشته باشد، اما متاسفانه دغدغه‌های تامین فضا، امکانات و تجهیزات مدرسه را دارد.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت مناطق محروم در نظر گرفته شده است و بخشی از قیر رایگان را برای آسفالت مدارس در نظر گرفته‌ایم و باید نمایندگان معلمان ارتباط بیشتری با کمیسیون آموزش مجلس داشته باشند تا بتوانیم بهتر و شفاف‌تر، مسائل و مشکلات را پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: به مسائل و مشکلات فرهنگیان به ویژه نیروهای حق‌التدریسی واقف هستیم و به نمایندگان کمیسیون آموزش منتقل خواهیم کر، د اما می‌دانیم اگر رتبه بندی معلمان اجرا شود بخش مهمی از مشکلات فرهنگیان حل خواهد شد‌.

شفیعیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: کار معلمان در این ایام شبانه‌روزی شده است که از این بابت قدردان زحمات آنها هستیم. امروز قشر کارمند سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند و اعتقاد قلبی و علاقه‌مندی آنان به کار و خدمت است که هنوز پای کار ایستاده‌اند.

سیاست دولت به گونه‌ای است که ۳۰ درصد آموزش توسط مدارس غیردولتی ارائه شود. خوشبختانه مدارس غیردولتی در این مسیر به خوبی گام برداشته‌اند و لازم است تعامل موسسین و اولیا بیشتر شود.

مهدی نیک فر ، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی مختصر، سه چالش فراروی آموزش و پرورش را کمبود فضای آموزشی مناسب، کمبود تجهیزات آموزشی و پژوهشی مدارس بویژه هنرستانها و کسری نیروی انسانی عنوان کرد.

وی افزود: بازگشایی مدارس، در جهرم به سه شکل حضوری، غیرحضوری و ترکیبی صورت خواهد گرفت.

در مدارس شهری کلاسها غیرحضوری (مجازی) ،در مدارس روستایی زیر صد نفر به صورت حضوری و در مدارس روستایی بالای صد نفر ، ترکیبی از حضوری و غیر حضوری خواهد بود یعنی دانش‌آموزان این مناطق به تشخیص شورای مدرسه، دو تا سه روز در هفته در گروه‌های کم تعداد به مدرسه مراجعه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار