استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها و مراتع بدون چشم‌پوشی برخورد کند

یاسوج (پانا)- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش ‌سوزی جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها و مراتع بدون چشم‌پوشی برخورد کند.

کد مطلب: ۱۲۱۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها و مراتع بدون چشم‌پوشی برخورد کند

حسین کلانتری با بیان اینکه متولیان امر باید با جدیت با متخلفانی که به منابع طبیعی خسارت وارد می‌کنند برخورد قاطع و بازدارنده کنند، افزود: امسال با وجودی که از نظر آتش سوزی مراتع استان همه پای کار بودند، ولی متاسفانه سطح وسیعی از جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

کلانتری خطای انسانی را به عنوان مهمترین دلایل آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد اعلام و بیان کرد: با توجه به خسارت‌های سنگین آتش سوزی‌ها به عرصه‌های طبیعی استان، پیگیری شناسایی متخلفان حریق با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای مهار آتش سوزی‌ها ضروری است از ظرفیت دهیاران، فعالان زیست محیطی، نیرو‌های مختلف مردمی و بسیج و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌های استان استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تامین تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات خوبی برای کنترل و مهار آتش سوزی‌ها وارد استان شده است به طوری که تجهیزات تهیه شده در این دوسال با همه سال‌های گذشته برابری می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه منابع طبیعی و عرصه‌های ملی و جنگلی از سرمایه‌های عظیم ملی هستند، افزود: حفاظت از این سرمایه‌ها وظیفه‌ای همگانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار