در بازدید از مرکز ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زاهدان:

وزیر کشور: مساله حاشیه‌نشینی قابل حل است

در جمهوری اسلامی ایران متن و حاشیه نداریم و همه متن هستند و آنچه اکنون به عنوان حاشیه مطرح است باید در متن قرار گیرد

تهران (پانا) - آیین تکریم خدمات و تلاش‌های احمدعلی موهبتی ‌و معارفه حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، با حضور وزیر کشور، مدیران و شخصیتهای استان و جمعی از معتمدین و ریش سفیدان، امروز برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: مساله حاشیه‌نشینی قابل حل است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور به همراه حسین مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان، صبح امروز "پنجشنبه" به منظور تکریم و معارفه استاندار این استان وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی و جمعی از مدیران استان قرارگرفت.

احمد وحیدی وزیر کشور به همراه احمدعلی موهبتی و حسین مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای زاهدان با قرائت فاتحه و اهداء گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در ادامه حضور خود در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل ستاد ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی زاهدان از نزدیک در جریان خدمات ارایه شده در این رابطه قرار گرفت.

وحیدی پس از بازدید از مرکز ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زاهدان با بیان اینکه وزارت کشور و مجموعه دولت عزم و برنامه جدی برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی استان‌های محروم کشور را دارد؛ گفت: یکی از موضوعات جدی که باید مورد توجه قرار گیرد؛ بحث حاشیه‌نشینی است و طرح‌های توسعه‌ای خوبی در این خصوص در حال انجام است.

وحیدی با بیان اینکه در شهر زاهدان درخصوص مسائل حاشیه نشینی، تصمیم‌های خوب و تقسیم کار خیلی ارزشمندی صورت گرفته است، گفت: ۲۷۰۰ هکتار از زمین‌هایی که مشمول حاشیه نشینی شده است؛ با حضور قدرتمند بنیاد مسکن این زمین‌ها تقسیم و برنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد مسکونی در حال حاضر در دست اجراست؛ گفت: در این عرصه با تلاش آقای موهبتی استاندار سابق سیستان و بلوچستان و شهرداری بودجه خوبی تزریق شده و شاهد حرکت‌های مستمر و پایدار در این عرصه خواهیم بود.

وحیدی با تاکید بر اینکه مساله حاشیه نشینی با ظرفیت‌های موجود در کشور قابل حل است؛ گفت: در جمهوری اسلامی ایران متن و حاشیه نداریم و همه متن هستند و آنچه اکنون به عنوان حاشیه مطرح است باید در متن قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: عزیزانی که دچار حاشیه‌نشینی می‌شوند سابقا صاحب کار و تولید بودند و باید زمینه‌ای فراهم کنیم بتوانند به محل و زندگی خودشان برگردند و علائقی که در مبدا اصلی‌شان داشته‌اند ولی مجبور به مهاجرت شده‌اند؛ احیا شود.

وحیدی با بیان اینکه در کنار این رویکرد بایستی برای آنهایی که شرایط برگشت ندارند؛ در همان محله‌های حاشیه‌ای شرایط زیستی مناسب را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: در این خصوص بنیاد مسکن کارهای بسیار ارزشمندی کرده است و تمامی حمایت‌های لازم از این بنیاد برای تداوم این مساله انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار