برگزاری گردهمایی سراسری رؤسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن در مهرماه

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری گردهمایی سراسری رؤسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در مهرماه، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی سراسری رؤسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن در مهرماه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده در جلسه وبینار رؤسای ادارات قرآن،عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور بر تشکیل شورای دارالقرآن الکریم و شورای قرآن، عترت و نماز استان ها تأکید و اظهار کرد: باید در کارها به دنبال حل و فصل مشکلات آن هم به صورت گروهی وبا توسعه مشارکت باشیم.

وی افزود: استان ها در زمینه ساخت و تجهیز دارالقرآن الکریم که تفاهم نامه بین معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان نوسازی وتجهیزمدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز است اهتمام ویژه نمایندتا بتوانیم از ظرفیت های این تفاهم نامه به خوبی برای تجهیز و بهسازی دارالقرآن ها در سطح استان ها استفاده کنیم.

مسیب زاده از برگزاری چهارمین دوره گردهمایی سراسری رؤسا،کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشوردر مهرماه، خبر داد و تصریح کرد: همه باید نسبت به فعالیت های قرآن ،عترت نماز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. البته تاکنون این گونه بوده و همچنین نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن بخشنامه ویژه شروع سال تحصیلی که شامل سیاستهای ابلاغی حوزه پرورشی وفرهنگی ازجمله غبارروبی و ضدعفونی کردن نمازخانه ها،آغاز رسمی نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و. . . اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر با توجه به تلاش های شبانه روزی صورت گرفته تمام فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز تثبیت شده است و اکنون به دنبال ایجاد فعالیت های ساختاری و ریشه ای در این زمینه هستیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تغییرات کتاب «ندای رحمت »به عنوان شیوه نامه فعالیت های انجام شده، در فرصتی مغتنم پس از انجام مراحل قانونی به استان ها ابلاغ خواهد شد؛ علاوه بر این بحث شناسنامه‌دار کردن نمازخانه های مدارس، یکی از اقدامات ساختاری بسیار خوبی است که در حال پیگیری است و همچنین تهیه نقشه جانمایی مراکز دارالقرآن الکریم وزارت آموزش و پرورش درنقشه کشور، به تفکیک استان ها تهیه شده است که به زودی برای همه استان ها ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: کتاب «زلال تربیت»که ماحصل گزارش تمام فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نمازدرخلال 8 سال گذشته است، ، اکنون به زیر چاپ رفته که ازظرفیت ارزشمند واقعیت افزوده و تکنیک های ارزشمند فصای مجازی، فیلم و ... برخورداراست و به زودی در دسترس همه رؤسای ادارات قرار خواهدگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار