پای بیت‌کوین به قاچاق انسان هم باز شد

تهران (پانا) - قاچاق انسان بخش بزرگی از جرایم سازماندهی شده در کامبوج به حساب می‌آید و قربانیان این قاچاقچیان اغلب از کشورهای مختلف آسیایی هستند. حالا پای بیت‌کونی هم به این حوزه باز شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پای بیت‌کوین به قاچاق انسان هم باز شد

به گزارش تجارت‌نیوز، حمله مقامات کامبوجی به یک هتل که به قصد آزادسازی دو گروگان بود به فاش شدن جرایم مختلفی همچون قمار و کلاهبرداری در حوزه رمزارزها منجر شد. این یورش در منطقه‌ای با نام «پروژه چین» انجام شد و طی آن ضمن آزادی دو گروگان چینی، مظنونین متعددی هم بازداشت شدند.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۱ کریپتو هد، چین ششمین کشور دنیا از نظر نقض قوانین رمزارزها به حساب می‌آید. علاوه بر این بیشترین ارز مورد هدف در این کشور بیت‌کوین است.

قاچاق انسان بخش بزرگی از جرایم سازماندهی شده در کامبوج به حساب می‌آید و قربانیان این قاچاقچیان اغلب از کشورهای مختلف آسیایی هستند. اخیرا پای رمزارزها نیز به این حوزه باز شده است. گزارش‌های متعددی اخیرا منتشر شده که بازماندگان قاچاق، مردان و زنان مختلف را مجبور به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می‌کنند.

دلیل اصلی محبوبیت این روش میان مجرمان کامبوجی، اجرای بسیار ضعیف ممنوعیت‌های بنگاه‌های شرط بندی و قمار آنلاین است. عامل دیگر هم می‌تواند کمبود نظارت بر ارزهای بدون مجوز در مقایسه با چین باشد. علاوه بر این بر اساس گزارش کریپتو هد، از سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۴ میلیارد دلار کلاهبرداری در این حوزه انجام شده است.

با توجه به نهادهای فاسد و طبیعت غیرمتمرکز رمزارزها، بازماندگان فقیر قاچاق انسان مجبور به کلاهبرداری در حوزه بیت‌کوین شده‌اند تا شاید راهی به سمت عدالت پیدا کنند. افرادی که برای بسیاری از آنها بازگشت زنده به خانه شاید تنها اولویت آنها بود.

اگر از دیدگاه متفاوتی به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که کشورهای جنوب شرق آسیا بیشترین استاده از رمزارزها را دارند. علاوه بر این، ویتنام که در همسایگی کامبوج قرار دارد با ۲۱ درصد دومین نرخ استفاده و مالکیت رمزارز در جهان را به نام خود ثبت کرده است. این کشور همچنین با افزایش چشمگیر تقاضای تجهیزات استخراج رمزارز مواجه شده است. برای کارگران مهاجر در جنوب شرق آسیا، یافتن راهی برای پس انداز درامدشان موجب شده تا تمایل به حوزه رمزارزها در این منطقه به شدت افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار