گرامیداشت روز ملی سینما در مرکز هشتگرد کانون البرز

کرج (پانا)- مربیان مرکز هشتگرد کانون البرز در ویژه برنامه‌ ای با عنوان«کلاکت» روز ملی سینما را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز ملی سینما در مرکز هشتگرد کانون البرز

اعضا در این ویژه برنامه با تاریخچه‌ سینما، اولین فیلم‌های جهان، معرفی شخصیت «برادران لومیر» به عنوان سازندگان دوربین‌های اولیه و آموزش مراحل ساخت فیلم کوتاه از انتخاب موضوع، اهمیت فیلم‌نامه، بازیگر و ... آشنا شدند.
بحث و گفت‌ وگو پیرامون تاثیر سینما در دنیای دیروز، امروز و آینده و آشنایی با مستندها و معروف‌ترین مستندسازان ایرانی و معرفی کتاب‌های سینمایی و فیلم‌نامه نویسان موفق ایرانی به ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان و نمایش اولین فیلم‌های سینمایی از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه بود که در فضای کانون مجازی این مرکز اجرا شد.
پایان این برنامه نیز که روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد، اعضا فیلم‌های کوتاه ساخته شده خود را در فضای مجازی برای مربیان ارسال کردند.
گفتنی است در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و هم‌زمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد.
لازم به توضیح است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر داشتن واحد امور سینمایی و تولید فیلم‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف دارای«سینما کودک»بوده و قبل از شیوع کرونا فعالیت‌های متنوعی از جمله اکران فیلم‌های این حوزه برای کودکان و نوجوانان در این فضا اجرا می‌شد .
بخش‌هایی از برنامه در مرکز مجتمع کانون کرج نیز «مریم بارانی» مربی فرهنگی به همراه «هورام بساط‌ نیا» از اعضای کودک این مرکز، با ساخت نماهنگی واحد امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تولیدات آن را به کودکان و نوجوانان معرفی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار