آخرین اثر «عین صاد» در قم رونمایی شد

قم(پانا)- آخرین اثر استاد علی صفایی حائری حائری(عین صاد) با عنوان«جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» طی مراسمی روز شنبه در خانه موزه شهیدان زین الدین در قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اثر «عین صاد» در قم رونمایی شد

کتاب «جمع ها و حاصل جمع ها»، آخرین اثر علی صفایی حائری در قم رونمایی شد.

در این مراسم از شصت و یکمین اثر استاد علی صفایی حائری که به روش‌های افزایش بهره‌وری در تشکل‌های فرهنگی و تربیتی می‌پردازد به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و انتشارات لیله القدر رونمایی شد.

کتاب جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها مجموعه‌ای از هفت سخنرانی استاد صفایی است که از سه فصل شامل عوامل ایجاد، نیازها و وظایف و نتایج جمع‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده که توسط انتشارات لیله القدر منتشر شده‌است.

در بخشی از این کتاب آمده است: من وقتی این جمع ها را می دیدم بیشتر این فکر را می کردم که اول چه چیزی ما را جمع کرد؟ چه چیزی باعث می شود که ما باهم جمع شویم؟ دوم: در جمعمان چه بکنیم؟ و سوم چه کنیم که حاصل جمع ما در این جمع باروری و سرشاری بیشتری داشته باشد. روایت است که یدالله مع الجماعه دست خدا با جمعیت است. یعنی در جمعیت باروری هایی به وجود می آید که در تنهایی ها نیست و این باروری نتیجه آن دست اضافی، یعنی دست حق است.

مرحوم علی صفایی حائری در سال ۱۳۳۰ش در قم متولد شد. وی بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تاکید داشت و در بین نظام‌های اسلامی، معتقد به تقدم نظام تربیتی بر نظام‌های دیگر بود.

کتاب‌های «مسئولیت و سازندگی»، «رشد»‌و «صراط»، از جمله آثار مهم اوست. علی صفایی در ۲۲ تیر سال ۱۳۷۸ش در سانحه تصادف درگذشت و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم دفن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار