تجلیل از ۳۰ معلم و دانش‌آموز برتر مسابقات علمی و پژوهشی کشور در شهرستان فسا

فسا (پانا) - به گفته معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش فسا از ۳۰ نفر از دانش‌آموزان پژوهشگر و معلمان پژوهنده شهرستان فسا تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۳۰ معلم و دانش‌آموز برتر مسابقات علمی و پژوهشی کشور در شهرستان فسا

مسلم امینی‌نژاد، در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان برتر مسابقات علمی و پژوهشی کشور در شهرستان فسا که در موزه فرهنگ برگزار شد، گفت: ۲ هزار و ۱۲۶ دانش آموز فسایی در ده رشته علمی و پژوهشی در زمینه‌های مسابقات نانو، آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی، کد نویسی، نجوم، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان دارویی، دریا و زیست فناوری شرکت کردند.
او ادامه داد: از این تعداد ۲۵۰ نفر به عنوان برگزیده شهرستانی انتخاب شدند و 30 نفر از این تعداد به عنوان منتخب کشوری برگزیده شدند.
وی افزود: هم اکنون در شهرستان فسا دو پژوهش سرای دانش آموزی وجود دارد که بیش از ۸ هزار عضو فعال دارد.

رئیس مجلس دانش آموزان پسران استان فارس در این مراسم از کمبود اعتبارات و امکانات پژوهشی در سطح مدارس استان فارس گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت آموزش و پرورش به پژوهشسراهای دانش‌آموزی شد.

محمدمهدی کدیور با بیان این که حمایت از ایده‌ها و طرح‌های دانش‌آموزان نخبه و پژوهشگر و همچنین پژوهشسراهای دانش‌آموزی باعث جلوگیری از فرار مغزها می‌شود، افزود: با تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌های این دانش‌آموزان می‌توان به اشتغال و آینده شغلی آنان نیز کمک کرد.

وی یکی از راهکارهای تجاری سازی طرح‌های دانش‌آموزی را ارتباط نزدیک بین پژوهشسراها و مراکز دانشگاهی و همچنین پارک‌های علم و فن آوری بیان کرد و گفت: با این روش فکر و اندیشه دانش‌آموزان به روش‌های علمی و نوین بیشتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار