جزئیات گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و قطر

امیرعبداللهیان: شرایط کنونی افغانستان تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های افغانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید

تهران (پانا) - محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه ۱۸ شهریور با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و قطر

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه قطر در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه قطری، برای رئیس‌جمهور و دولت جدید ایران آرزوی موفقیت کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و بیان دیدگاه ایران در لزوم تقویت عنصر گفت‌وگو در نگرش به منطقه، مسایل مهم دوجانبه را مورد بحث و‌ گفت‌وگو قرار دادند.

ارتقای روابط تجاری فیمابین، تسریع صدور روادید تجاری و تسهیل و رفت و آمد تجار و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک و همکاری جمهوری اسلامی ایران با قطر در جام جهانی فوتبال 2022 از جمله موارد گفت‌وگوی وزرای خارجه دو‌کشور بود.

امیر عبداللهیان درخصوص تحولات افغانستان تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا مسئول درد و رنج مردم افغانستان است و شرایط کنونی تنها از طریق ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های افغانی به یک وضعیت با ثبات خواهد رسید.

@MFAIran

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار