معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تاکید کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت شیوع کرونا در جامعه منجر به کاهش اهدای خون در کشور شده و اهتمام بیشتر شهروندان می‌تواند جلوی کمبود ذخایر خون را بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اهتمام بیشتر شهروندان به اهدای خون

به گزارش اداراه کل انتقال خون استان تهران، سورنا ستاری که خود از اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) است با حضور در مرکز اهدای خون وصال افزود: برخلاف همیشه این اولین بار است که در سال ۱۴۰۰ خون اهدا می‌کنم و این به دلیل آن است که اردیبهشت ماه به کرونا مبتلا شدم و به خاطر ضعف زیاد توان اهدای خون را نداشتم.

وی تاکید کرد: همین وضعیت را خیلی از شهروندان و اهدا کنندگان تجربه می کنند که منجر به کاهش اهدای خون در کشور می‌شود و اهتمام بیشتر شهروندان می تواند جلوی کمبود خون را بگیرد.

دانشیار دانشگاه صنعتی شریف ابراز امیدواری کرد با توجه به روحیه‌ای که در مردم ایران سراغ دارد خیلی زود استقبال از اهدای خون فزونی یابد و نگرانی بابت کاهش ذخایر خون وجود نداشته باشد.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز با تشکر از این اهدا کننده مستمر از شهروندان خواست اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از سرایت کرونا در مراکز انتقال خون گفت: زندگی شهروندان به انسان دوستی و همت شما بستگی دارد ونیاز به خون و فراورده ها یک نیاز مستمر و همیشگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار