تولد دوره پیش از دبستان در شبکه ملی رشد

تهران (پانا) - گروه پژوهش و برنامه ریزی پیش از دبستان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای مأموریت ذاتی خود ازجمله تولید و حمایت از منابع و محتوای تربیت و یادگیری مناسب کودکان و اثر بخشی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در دوره بنیادی و بی بدیل پیش از دبستان و با همکاری گروه تولید محتوای الکترونیکی شبکه رشد اقدام به راه اندازی بخش دوره پیش از دبستان در شبکه ملی مدارس ایران(رشد) کرده است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تولد دوره پیش از دبستان در شبکه ملی رشد

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مسعود تهرانی فرجاد رئیس گروه پیش دبستان با اعلام این خبر افزود: این اقدام برای پاسخ به نیاز خانواده، مربی، کودکان و دیگر ذینفعان دوره پیش از دبستان، با هدف دستیابی این عزیزان به منابع مناسب تربیتی و آموزشی انجام گرفته است.

وی افزود: این منابع در سه گروه سنی: تولد تا 2 سال، 2 تا 4 سال، 4 تا 6 سال؛ و در دو بخش اصلی برای کودک (ویژه کودکان) و درباره کودک( ویژه خانواده، مربیان و کارشناسان) ارائه شده است.

تهرانی ادامه داد: در تولید محتواها و منابع بارگذاری شده، کارشناسان، صاحب نظران حوزه و دانشگاه در عرصه تعلیم و تربیت کودکان زیر7سال و مربیان مجرب پیش از دبستان استان های کشور مشارکت داشته اند و در این مدت با تشکیل یک کارگروه تحلیل و ارزیابی محتواهای درافت شده براساس استاندارهای ارائه شده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از استان ها و مراکز فعال حوزه کودک از نظر فنی که شامل صوت و زیبایی های بصری می شود با همکاری معاونت فناوری دفتر فنی کمک آموزشی و گروه تولید و بررسی های محتوای الکترونیکی مجموعا 238 اثر تائید و بارگذاری شده است .

تهرانی تصریح کرد: ما تاکنون مطلبی برای مربی، خانواده و نوآموز برای دوره پیش از دبستان نداشته‌ایم و این اقدام ارزشمند برای اولین بار پس از 40سال در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت کودک در اوان کودکی صورت پذیرفته و همچنان این فرایند با مشارک صاحبنظران تداوم می یابد.

شایان ذکر است منابع و محتواهای تولید شده توسط کارگروه علمی، تربیتی ارزیابی و مرحله به مرحله بررسی، اصلاح و تایید شده و برای بارگذاری توسط مازندران، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، ‌ زنجان، گلستان، آذربایجان شرقی، آستان قدس رضوی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان صدا و سیما (مدرسه تلویزیونی ایران) بیشترین مشارکت را داشته اند.

صاحبنظران و عموم ذی نفعان در این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایتhttp://preschool.talif.sch.ir نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار