رمضانی خبر داد

انتشار کتاب «اهل آسمان» گزیده آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت‌کننده در جشنواره علوی

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از انتشار کتاب «اهل آسمان» گزیده آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت‌کننده در جشنواره فرهنگی هنری علوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
انتشار کتاب «اهل آسمان» گزیده آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت‌کننده در جشنواره علوی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: یکی از گام های مهم در مقوله تربیت دانش آموزان توجه خاص به امر پرورش و ایجاد نگرش ها و ارزش های اخلاقی، انسانی و دینی است که برای رسیدن به این هدف باید زمینه انس با قرآن و نهج البلاغه بیشتر در آموزش و پرورش فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اکنون شرایط جامعه به سمتی رفته که نسل ما در معرض مخاطرات قرار گرفتند برای مصونیت از این مخاطرات نظام تعلیم و تربیت باید سیره و روش مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را با شیوه‌های نوین به دانش‌آموزان بشناساند.

وی افزود: به همین منظور در شرایط حال حاضر اداره کل فرهنگی هنری و فضای پرورشی با همکار بنیاد بین المللی غدیر و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مفتخر به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری علوی در فضای مجازی شاد شد.

رمضانی با اشاره به مشارکت دانش آموزان دختر و پسر گفت: این جشنواره در دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و دوره دوم و همچنین فرهنگیان در رشته‌های مختلفی چون نامه‌ای به پدرم، کتابخوانی، خط تحریری، پوست، خوشنویسی، شعر، نقاشی، داستان و غیره برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده از ظرفیت هنر و زبان شعر و متن های ادبی برای شناسایی سیره و منش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) به دانش‌آموزان و انتقال به جامعه دانش‌آموزان فرهنگیان دانست.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی در خاتمه خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از دستاوردهای این جشنواره گزیده ای از آثار دانش آموزان و فرهنگیان شرکت کننده در جشنواره فرهنگی و هنری علوی تحت عنوان «اهل آسمان» به چاپ رسید این کتاب با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل فرهنگی هنری اردوها فضای پرورشی، اداره کل قرآن عترت و نماز و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همچنین بنیاد بین المللی غدیر منتشر شده است.

در این کتاب می‌خوانیم : پیام مسئولین، آثار برگزیدگان این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان و در بخش هایی مانند: آثار فرهنگی، ادبی، داستان و هنرهای دستی تجسمی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار