شکوهی: درس «تفکر و سبک زندگی» جز متون اصلی است

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به برگزاری 7 دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» گفت این درس از حاشیه خارج شده و جز متون اصلی است.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: درس «تفکر و سبک زندگی» جز متون اصلی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» با حضور مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و همچنین مدیران و مسئولان آموزش و پرورش کشور به صورت مجازی و به میزبانی استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن موحدی فر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین حقیقی و مجازی گزارشی از جشنواره را ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره تعداد 320 اثر از کل کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بین اینها 40 اثر برگزیده مرحله اول بودند و تعداد 20 نفر برگزیده نهایی که شامل رتبه های اول تا سوم در هر بخش هستند.

موحدی فر افزود: درس تفکر و سبک زندگی به عنوان یک کار میدانی که در زندگی دانش آموزان نقش بسزایی دارد، با برگزاری جشنواره هایی به این شکل ارزش واقعی اشان برای دانش آموزان مشخص می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تقویت این درس باید در دانشگاه فرهنگیان و برای دانشجویان دوره های ویژه ای به منظور آشنایی بیشتر با این درس در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه مسعود شکوهی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: دو سال است که استان یزد میزبان این جشنواره است و استان یزد نشان داد که برای برگزاری فعالیت های کشوری آمادگی بالایی دارد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری 7 دوره جشنواره شیوه های نوین تدریس را مشاهده کردیم که به اشتراک گذاری تجربه های خوب و موفق می تواند از نکات مثبت این جشنواره باشد.

شکوهی گفت: اتفاق ارزشمندی که رخ داد استفاده دبیران این درس از روش یاددهی یادگیری بود که با این کار فضایی شاد و با نشاط را ایجاد می کردند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با اشاره به برگزاری 7 دوره جشنواره گفت: بانک اطلاعاتی قوی نه تنها در درس «تفکر و سبک زندگی» بلکه در سایر دروس ایجاد شده است و این درس اکنون از حاشیه خارج شده است.

وی با تشکر از همه دبیران که این درس را از مهجوریت خارج کردند ادامه داد: اینها نوید بخش تغییرات این درس می تواند باشد زیرا ما در یک زیست بوم جدید زندگی می کنیم.

شکوهی گفت: این جشنواره با تمام مشکلاتی که وجود داشت برگزار شد و این کار در صورتی ارزشمند خواهد شد که مستند سازی شود و در اختیار سایرین نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با مروری بر این جشنواره مشاهده می کنیم که کار ما هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی دارای رشد بوده است.

در پایان این مراسم از دبیران برگزیده با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار