نیشابور پیشگام در واکسیناسیون فرهنگیان در خراسان‌رضوی

نیشابور (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع خبرنگاران از بیشترین آمار واکسیناسیون فرهنگیان این شهرستان در استان خراسان‌رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور پیشگام در واکسیناسیون فرهنگیان در خراسان‌رضوی

علیرضا کلیدری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه این شهر که در محل سالن همایش های آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: خبرنگاران برای توسعه آگاهی مردم در سطح شهرستانی، ملی و بین المللی، جهادگرانه تلاش می‌کنند و در طول سالیان گذشته توانسته اند نقش بزرگی را در بهبود تعلیم و تربیت ایفا کنند.

وی درباره بازگشایی مدارس با توجه به شیوع گونه جدید ویروس کرونا اظهار کرد: مهمترین مسئله کنونی آموزش و پرورش مقرر کردن راهبردهای مناسب برای زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده است و زمانی که واکسیناسیون دانش آموزان آغاز شود و تزریق به حدی برسد که اجازه بازگشایی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا صادر شود، با اجرای راهبردهای مناسب در مدارس از ابتلا دانش آموزان به ویروس کرونا جلوگیری می کنیم.

کلیدری با اشاره به اینکه هیچکدام از مدیران حق اجبار کردن دانش آموزان برای تهیه فرم مدرسه را ندارند، افزود: دانش آموزان می توانند لباس فرم سنوات قبل را در سال تحصیلی جدید استفاده کنند.

این مقام مسئول، تعلیم و تربیت را یک حق شناخته شده و پذیرفته شده در جهان دانست گفت: اهداف مترقی نظام جمهوری اسلامی و دیدگاهش نسبت به امر تعلیم و تربیت از زمان صدر اسلام، بنا بر گذاره های دینی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، این بوده است که تلاش کنیم از تمام ظرفیت تعلیم و تربیت در کشور استفاده کنیم و آموزش و پرورش نیشابور چندین ماه است که برای برای ساماندهی منسجم دانش آموزان نیازمند تعلیم در آغاز سال تحصیلی جدید، شروع به برگزاری جلسات و گفتمان ها کرده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی نیشابور از سرانه متوسط استان پایین تر است، اذعان کرد: در یک سال گذشته با همکاری نمایندگان شهرستان نیشابور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و خبرنگاران، توانستیم در اولین گام حوزه عمرانی، 28 پروژه را با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش به بهربرداری برسانیم.

کلیدری با اشاره به همکاری مطلوب خیرین با آموزش و پرورش، گفت: بزرگترین تفاهم نامه خیرین مدرسه ساز نیشابور به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، متعلق به مهندس وکیلی است که این تفاهم نامه شامل نیشابور، فیروزه، زبرخان و عشق آباد است، اما در حوزه عمرانی همچنان نیازمند مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی هستیم.

کلیدری در انتها دستاوردهای آموزش و پرورش را در یک سال اخیر، کسب رتبه اول در حوزه پرورشی، کسب رتبه دوم استان در حوزه متوسطه در شاخص های 24 گانه، کسب رتبه اول در استان در حوزه پیش دبستانی، کسب رتبه برتر و 87 رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری 1400 توسط دانش آموزان، مجوز ساخت هنرستان دختران شاهد، برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار