استاندار خوزستان تاکید کرد:

احیای طرح شهید سلیمانی، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مهار کرونا

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در آئین بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز بر احیا و اجرای همه جانبه طرح شهید سلیمانی، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مهار شیوع کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
احیای طرح شهید سلیمانی، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مهار کرونا

بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز روز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از فرماندهان سپاه و مسئولان در اهواز افتتاح شد.

این بیمارستان با مشارکت نیروی زمینی سپاه پاسداران تجهیز شد و با ظرفیت ۹۶ تخت جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی و با هماهنگی بین بخشی توسط استانداری خوزستان آماده بهره برداری شد و از امروز به چرخه ارائه خدمات به بیماران کرونایی افزوده شد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در آئین بهره برداری و راه اندازی مجدد این بیمارستان گفت: سپاه پاسداران در همه عرصه ها بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی بوده، است و خواهد بود هم در عرصه دفاع مقدس، هم در عرصه سازندگی و عمران و هم در حوزه کارهای فرهنگی و اجتماعی خدمات زیادی داشته است.

او افزود: در مدتی که افتخار خدمت گذاری در استان خوزستان را دارم شاهد بودم نیروهای سپاه در تنش آبی و در مبارزه با کرونا در صف مقدم بودند و در طرح شهید سلیمانی کار بزرگی کردند و یار و یاور ما بودند و لازم است از آن ها صمیمانه قدردانی کنم.

سلیمانی دشتکی گفت: ده روز پیش در خدمت فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه بودیم و تصمیم گرفته شد که برای شرایط کرونایی استان حرکتی انجام شود و تصمیمات خوبی گرفته شد و امروز خوشحالم که در اثر این تصمیمات شاهد شروع به کار مجدد بیمارستان آیت الله طالقانی با زحمت و مجاهدات سپاه و دیگر دستگاه های ذیربط هستیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در عین حال اقدامات دیگری باید انجام شود یکی بیمارستان شفا که در سفر رئیس‌جمهور محترم تاکید زیادی شد که کاری انجام شود و سردار سلامی فرمانده سپاه هم پیرو تماس سردار شاهوارپور قول دادند که کمک کنند و حدود ۱۰۰ تخت تجهیز و آماده کنند.

او ادامه داد: امیدوارم به حوزه علوم پزشکی‌ آبادان نیز کمک شود در حوزه علوم پزشکی آبادان میزان بستری بسیار زیاد است و میزان فوتی افزایش شدیدی پیدا کرده است و امکانات بسیار محدود است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: جهت مهار شیوع کرونا به انجام سه کار اساسی نیاز است؛ یکی احیا و اجرای همه جانبه طرح شهید سلیمانی، موضوع دوم افزایش واکسیناسیون و کار سوم که از همه موارد مهمتر است رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی در این است که در قالب این طرح بیماران کرونایی شناسایی و قرنطینه و مرتبطین با بیماران نیز ردگیری و تست میشوند و همچنین نگهداری و حفاظت از افراد مسن و بیماران زمینه ای و کارهای متعدد دیگری انجام می شود.

استاندار خوزستان در خصوص لزوم افزایش واکسیناسیون خوزستان یادآور شد: رئیس جمهوری هم در ستاد ملی کرونا و هم در سفر به خوزستان تاکید کردند که خوزستان هم از نظر افزایش سهم واکسن و هم از نظر تجهیزات و پرداخت حقوق پرسنل به صورت ویژه و جدی دیده و اقدام شود و اقداماتی هم شد و امیدوارم کمک شود و واکسیناسیون قوی تر شود.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مردم خوزستان مربوط به جمعیت خوزستان به تنهایی نیست بلکه خوزستان مرکز تجارت عمومی ایران است و روزانه هزار کامیون از این استان تردد میکنند و مرزهای طولانی زمینی و آبی داشته و تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور، مسافرین تجاری و غیره از محل استان انجام می‌شود و مستعد انتقال ویروس است بنابراین استان خوزستان یک استان ملی باید در نظر گرفته شود و واکسن بسیار بیشتری نسبت به جمعیتش باید تخصیص یابد.

او در خصوص اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم گفت: اگر سه هزار تخت دیگر هم به ظرفیت بیمارستان ها اضافه نماییم اما مردم رعایت نکنند باز هم دچار مشکل خواهیم بود و بیماری افزایش خواهد داشت و حتی افرادی که دو نوبت واکسن زدند نیز مبتلا خواهند شد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: من از مردم عزیز و گرانقدر خوزستان تقاضا می کنم پروتکل ها را رعایت کنند و در مراودات اجتماعی و خانوادگی حضور پیدا نکنند و هر جا هم می‌خواهند حضور پیدا کنند با رعایت شرایط بهداشتی باشد.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم پیک فعلی را گذر کرده باشیم و ظرف روزهای آینده احتمالاً از طرف دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت و امیدوارم روند بر اساس این پیش بینی ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار