توضیحات گمرک به سازمان غذا و دارو در خصوص مقررات گمرکی ورود دارو به کشور

تهران (پانا) - تخلیه و تحویل کالا به مراجع تحویل گیرنده در مناطق ویژه و آزاد تابع مقررات مربوط به مناطق مزبور است که این امر نیز ارتباطی به گمرک ندارد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات گمرک به سازمان غذا و دارو در خصوص مقررات گمرکی ورود دارو به کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گمرک طی نامه‌ای به بیان توضیحاتی به سازمان غذا و دارو در خصوص مقررات گمرکی ورود کالا به کشور داد.

در متن این نامه آمده است:

مدیر کل محترم امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو

بازگشت به نامه شماره ۶۶۵/۲۸۴۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۶ موضوع ممنوعیت واردات کالا‌های فاقد ثبت سفارش و فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو، با توجه به اینکه:

اول-کالای وارده به قلمرو گمرکی قبل از اظهار به مراجع تحویل گیرنده (شرکت انبار‌های عمومی یا سازمان بنادر و دریانوردی) تحویل داده می‌شود نه گمرک.

دوم-وفق مفاد ۳۸ و ۳۹ قانون امور گمرکی، صرفا، خروج کالا از اماکن گمرکی مستلزم انجام تشریفات گمرکی است و مسئولیت گمرک از لحظه اظهار کالا آغاز می‌گردد و گمرک اشرافی به کالا قبل یا بعد از اظهار و انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا ندارد.

سوم- تخلیه و تحویل کالا به مراجع تحویل گیرنده در مناطق ویژه و آزاد تابع مقررات مربوط به مناطق مزبور است که این امر نیز ارتباطی به گمرک ندارد.

چهارم-برای کالا‌های ترانزیتی در مرز‌های زمینی، صرفاً ثبت سفارش و مجوز قرنطینه نباتی یا دامی اخذ می‌گردد و سایر مجوز‌های قانونی در گمرک مقصد بررسی و مطالعه می‌گردد.

برای ورود کالا‌های دارای ثبت سفارش و مجوز سازمان غذا و دارو، قبل از اظهار به گمرک، برای این سازمان میسر نبوده مع الوصف پس از اظهار کالا و در حین انجام تشریفات گمرکی مجوز‌های قانونی ترخیص کالا اخذ می‌گردد. با این وجود چنانچه همچنان مد نظر است کالا‌های سلامت محور، بدون ثبت سفارش یا مجوز ورود آن مرجع وارد کشور نشوند، دستور فرمایند مراتب را از طریق سازمان‌های متولی این امر پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار