عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مرکزغربالگری بیماری درمحله هرندی تشکیل شد

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بهداشت و درمان یکی از نیازهای مهم مردم است که به موقع انجام می‌شود؛ از تاکید وزیر کشور بر ضرورت اقدام هماهنگ و منسجم در تقویت روند خدمات رسانی و ارتقای نظام سلامت در محلات آسیب پذیر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مرکزغربالگری بیماری درمحله هرندی تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی با تاکید بر این موضوع که باید محلات کشور در ابعاد مختلف نظیر سلامت عمومی و ارتقای خدمات رسانی بهداشتی تقویت شود؛ گفت: در جریان افتتاح مرکز غربالگری بیماری در محله شهید هرندی (دروازه غار) دکتر احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم با بیان اینکه طرح شناسایی محلات آسیب پذیر کشور، کار بسیار ارزشمندی است، بر ضرورت استمرار این روند در کل کشور با هدف توانمند سازی محلات کشور تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از طرح های در حال اجرا برای تحول محلات کشور به صورت پایلوت در محله هرندی، ارتقای سلامت عمومی ساکنان این محلات است، افزود: با توجه به فقدان تمکن مالی اکثریت ساکنان محله، پرونده پزشکی برای همه ساکنان محله تشکیل و امور پزشکی اهالی به نحو مطلوبی رسیدگی می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به جزئیات این طرح پرداخت و گفت: طبق این طرح، تیم پزشکی قوی در محله مستقر می شود و شروع به غربالگری همه افراد و خانواده ها می کند و در گام بعدی اقدامات بهداشتی و پزشکی لازم در محله صورت می گیرد.

وی در این خصوص گفت: قدم اول این طرح غربالگری بیماری ها در محله دروازه غار (شهید هرندی) و توسعه آن به ۲۶۰ محله کم برخوردار و در مرحله به ۲۰۲۰ محله کم برخوردار سراسر کشور است.

دکتر آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اعلام اینکه در این طرح بیش از ۲۰۰۰ محله در کشور و بیش از ۲۶۰ محله در استان تهران در معرض آسیب های اجتماعی، شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: هر کدام از سازمان ها، مسئول کمک رسانی و خدمات دهی به تعدادی از این محلات شدند و به صورت دقیق تر، ۳۱۳ محله کمیته امداد، ۲۱۳ محله هلال احمر،۲۲۰ محله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۶۴ محله سازمان اوقاف،۵۰ محله آستان قدس رضوی ، ۱۶۰ محله را شهرداری و ۱۰۰۰ محله را سازمان بهزیستی برای خدمات رسانی پذیرفته اند که امید داریم با همت جمعی بتوانیم تحولی جدی و اساسی در این عرصه رقم بزنیم.

آقامحمدی در پایان صحبت هایش از استقبال و اعلام آمادگی دکتر احمد وحیدی وزیر کشور از توسعه ارتقای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در محلات آسیب پذیر کشور خبر داد و گفت: امید داریم با جلب حمایت های سازمانی و مردمی بتوانیم تحولی جدی در موضوع بهداشتی محلات آسیب پذیر کشور ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار