معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شدت کرونا در افراد واکسینه شده کمتر است

رشت (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در واکسیناسیون ایمنی صد درصدی وجود ندارد، گفت افرادی که واکسن زدند ممکن است دوباره به کرونا مبتلا شوند، اما شدت بیماری کمتر است و رعایت پروتکل های بهداشتی همیشه باید اولویت باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شدت کرونا در افراد واکسینه شده کمتر است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی  مقدم گفت:۱۸۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند،

وی ۲۵۰ بیمار را بدحال و ۲۱۰ بیمار را بستری در بخش مراقبت های ویژه دانست و افزود: همچنین طی روز گذشته ۳۹ بیمار جدید را در بخش آی.سی.یو پذیرش کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کاهش اندک بیماران کرونایی را به معنی سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی ندانست و تصریح کرد: کماکان باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم، زیرا انواع جهش یافته ویروس در کشورهای همسایه گزارش شده است.

دهنادی مقدم، با تاکید بر لزوم پوشش کامل واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: مادامی که کل جمعیت ما تحت واکسیناسیون قرار نگرفته اند، باید پروتکل های بهداشتی را با شدت و حدت رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون، ایمنی صد درصدی ندارد، گفت: افرادی که واکسن زدند ممکن است دوباره به کرونا مبتلا شوند، اما شدت بیماری کمتر است و رعایت پروتکل های بهداشتی همیشه باید اولویت باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تزریق مجدد دز نخست واکسن کرونا در شهرستان رشت از امروز خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۲۰ مرکز واکسیناسیون آماده تزریق دز نخست هستند، بنابراین افراد به سایت سلامت مراجعه کرده و براساس جدول گروه های سنی ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار