نمایش آثار هنرمند ایرانی در آلمان

تهران (پانا) - نمایشگاه گروهی با موضوع خشونت علیه زنان در آلمان برپاست.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایش آثار هنرمند ایرانی در آلمان

به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه گروهی «Von offenen Narben + verhüllten Geweben» در Galerie im Saalbau شهر برلین برپاست. در این نمایشگاه که کیورتوری آن را دانیلا نادورنیچک برعهده دارد آثار ۶ هنرمند از کشورهای مختلف به نمایش درآمده و آثاری از سمیرا هدایی نیز در این مجموعه حضور دارد.

این نمایشگاه با موضوع «آشکارسازی زخم‌ها و مواد پنهان‌کننده - پارچه به عنوان زبان تاب‌آوری» شکل گرفته است و هنرمندان از پارچه و دوخت استفاده کرده‌اند تا آثار خود را به وجود آورند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: « اِسکار به معنی اثری از یک زخم التیام یافته است که در سطح پوست قابل مشاهده است. صدمات تروماتیک و خشونت‌آمیز شامل قطع یا از بین رفتن بافت منجر به زخم می‌شود. زخم‌هایی بر بدن ما، زخمی بر جان ما.

خشونت علیه زنان یکی از عمیق‌ترین نقض‌های حقوق بشر در جهان است. این مسئله مانعی برای تحقق برابری، صلح و حقوق زنان است. بسیاری از زنان از هر قشر و در هر جامعه‌ای، در زندگی روزمره خود با خشونت جسمی و روانی مواجه هستند. این خشونت‌ها هنوز هم تحمل می‌شود، نادیده گرفته می‌شود و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، حتی در اینجا در نوکولن، برلین.

جراحات جدی نیاز به بخیه دارند زیرا بدون حمایت بسیار آهسته بهبود می‌یابند. اِسکار اثر قابل مشاهده این زخم‌های التیام یافته است.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با بخیه‌های قابل مشاهده، زخم‌های شخصی خود را آشکار می‌کنند و به ارائه راهکارهایی برای درمان می‌پردازند. بخیه‌هایی که در بافت دیده می‌شوند نشان دهنده روند کار هنری و همراه با آن بهبود زخم است. آثار دوخته شده با دست نشان دهنده تاب آوری و یک اعتراض جمعی به ظلم و خشونت نامرئی است.»

این نمایشگاه که از ۲۰ آگوست آغاز به کار کرده است تا ۳ اکتبر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار