وضعیت فوق بحرانی کرونا و فشار فزاینده بر کادر درمان استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد ظرفیت اورژانس‌های مراکز درمانی استان اردبیل به‌خاطر افزایش بیماران مراجعه‌کننده کاملا پر بوده و کار سیستم درمان به شدت دچار مشکل شده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت فوق بحرانی کرونا و فشار فزاینده بر کادر درمان استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ،شهرام حبیب زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان وخامت وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: دیروز ۳۲ تخت دیگر به مجموعه بیماران کرونایی اضافه کردیم و باز هم به ناچار ظرفیت بیماران را در سایر بخش‌ها کم کردیم که این اقدام یک تهدید برای سایر بیماران محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه آمار فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان از مرز ۲۰۰۰ نفر گذشت، افزود: دیروز بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر هم در مراکز درمان سرپایی موقت، تحت درمان‌های تزریقی قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس کرونایی در استان، ظرفیت اورژانس‌ها کاملاً پر بوده و کار سیستم درمان به شدت دچار مشکل شده است.
حبیب زاده ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران، کمبود تعداد پرستاران موجود و کمبود اکسیژن، از مردم درخواست می‌کنیم در این وضعیت بحرانی که سنگین‌ترین خیز را در طی یک و نیم سال تجربه می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مانع انتشار بیشتر ویروس شده تا ورودی بیمارستان‌ها به حداقل برسد.

او با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعته گذشته ۱۳ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۵۷ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۱۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت است.
حبیب زاده تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.
او با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی استان اردبیل تکمیل شده است اظهار کرد: محدودیت جدی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا داریم و تنها چاره کنترل وضعیت کنونی و کاهش سیر شیوع کرونا رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار