حاجی میرزایی: «محمدرضا حکیمی» نمونه ای جامع از عالم در تراز وجهه اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، درگذشت «علامه محمدرضا حکیمی»؛ عالم برجسته، فیلسوف و متفکر شهیر کشور را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: «محمدرضا حکیمی» نمونه ای جامع از عالم در تراز وجهه اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام تسلیت محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

بازگشت همه به سوی اوست

خورشید رخشان، عالم برجسته، فیلسوف عدالت، مرزبان توحید، حکیمی عمیق و متفکری دقیق، چهره ای محبوب، دانشمندی فرزانه و معلمی فروتن، اندیشه ورزی ساعی و نورانی، صاحب سبک و سلوکی فاخر، صاحب نظری ارزشمند و وفادار به مکتب اهل بیت علیهم السلام در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و زین العابدین علیه السلام، غروب کرد و شاگردان، همکاران، مستفیدان و خیل عظیم دوستداران شخصیت و آثار فاخرش را به سوگ نشاند.

زنده یاد «علامه محمدرضا حکیمی» نمونه ای جامع و کامل ازعالم و استادی در تراز وجهه اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با پرتو افشانی پرشعاع، تألیفات ماندگار، ارزنده و اثر بخش خود، همواره راهنما و راهگشای متولیان نظام تعلیم و تربیت، خانواده ها، نسل جوان و سیل مشتاقان دانش عمیقش بود.

رحلت این عالم برجسته و متفکر بزرگ را به خانواده محترم آن مرحوم و سایر بازماندگان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور و عموم مردم عزیز، تسلیت می گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید، رضوان الهی و برای بازماندگان ارجمند شکیبایی و سلامتی خواهانم.

روحش شاد و خدمات خالصانه و دلسوزانه اش، توشه راهش باد.

شایان ذکر است؛ زنده یاد «علامه محمدرضا حکیمی»، در ۱۴فروردین ۱۳۱۴در مشهد مقدس متولد شد. وی در سال ۱۳۲۶وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. از مهم ترین و تأثیرگذارترین استادان وی می توان به: «محمدتقی ادیب نیشابوری»، «شیخ مجتبی قزوینی خراسانی»، «سیدمحمدهادی میلانی»، «احمد مدرس یزدی»، «اسماعیل نجومیان»، «حاج سیدابوالحسن حافظیان» و «حاجی‌خان مخیری» اشاره کرد.

از مرحوم «علامه محمدرضا حکیمی»، آثار ارزشمندی چون: «الحیاة»؛ «خورشید مغرب»؛ «عقل سرخ»؛ «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»؛ «شیخ آقا بزرگ تهرانی»؛ «تفسیر آفتاب»؛ «فریاد روزها»؛ «سپیده باوران» و ... به یادگار مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار