لاری: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مناسب نیست

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته آخر مرداد ماه نیز همانند هفته‌های اخیر مناسب نبوده و به میزان ۳۹ درصد گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
لاری: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مناسب نیست

به گزارش وبدا، درباره آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به معنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، تهویه مناسب، عدم حضور در تجمع و رعایت موارد بهداشتی اعلام شده به اصناف است.

وی ادامه داد: متاسفانه در هفته آخر مرداد ماه نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همانند دو ماه اخیر به شدت پایین بوده و با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، به ۳۹.۰۲ درصد رسیده است. این در شرایطی است که این میزان از هفته‌های اول تابستان تاکنون روند نزولی داشته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان و گیلان گزارش شده است. همچنین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، لرستان، ایلام، البرز، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در بازه ۳۳ تا ۴۰ درصد گزارش شده است. در بقیه استان‌ها این شاخص بین ۴۱ تا ۴۹ درصد گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان‌های هرمزگان، سمنان و خراسان جنوبی و کمترین میزان در استان‌های یزد، گیلان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری ادامه داد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در استان‌های یزد، گیلان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خواهش ما از همه هموطنان عزیز این است که همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در تجمع‌ها را رعایت کنند. همه افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نیز باید این موارد بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار