خواص شگفت انگیز مصرف دارچین

شهرکرد (پانا) ‐ دارچین یکی از ادویه های بسیار خوشبو و خوش طعم است که در سراسر جهان ، به دلیل خواص درمانی متعدد، از هزاران سال پیش برای این ادویه ارزش زیادی قائل بودند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خواص شگفت انگیز مصرف دارچین

به گزارش وب سایت پزشکی سلامت، چوب دارچین را از پوست داخلی درختی به همین نام می‌گیرند. جالب است بدانید که تاریخچه استفاده از دارچین به دوران مصر باستان برمیگردد.

امروزه مصرف دارچین به شکل های مختلفی از جمله دمنوش ، چای دارچین ، ترکیب دارچین و عسل ، عرق دارچین ، مصرف در طبخ غذا و شیرینی‌جات و... برای بهره مند شدن از خواص و طعم فوق العاده این ادویه رایج است.

دارچین خواص بسیاری همچون کاهش وزن و لاغری، کنترل دیابت ، درمان تنگی نفس، کاهش فشار خون، کنترل کم کاری تیروئید و... دارد.

متخصصان گیاهان دارویی می گویند: دارچین انواع مختلفی دارد که تمامی آنها را می‌توان به دو دسته‌ اصلی تقسیم کرد که عبارتند از:دارچین سیلان یا دارچین هندی که به نام دارچین (واقعی)یاد می‌شود که این نوع دارچین از پوست داخلی درخت"سیناموم" بدست می آید و بومی سریلانکا و جنوب هند است. دارچین سیلان رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و بافت نرم و نازکی دارد که شبیه کاغذ است.

و نوع دوم دارچین کاسیا یا چینی که نوع رایج تر دارچین است. این نوع دارچین، از پوست داخلی درخت "سیناموم کاسیا" به دست می آید و بومی جنوب چین است. دارچین کاسیا، رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره دارد و بافت آن ضخیم تر و زبرتر است.

این ادویه معجزه آسا حاوی ترکیبات گیاهی با خواص درمانی قدرتمندی است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان و محافظت در برابر رادیکال های آزاد است. خواص ضد التهابی و مبارزه با عفونت ها و ترمیم بافت ها، درمان روماتیسم مفصلی، کاهش خطر بیماری های قلبی، کاهش حساسیت به هورمون انسولین، کاهش قند خون و خاصیت ضد دیابتی، آرام‌بخش و تسکین سر درد و خواص دیگری دارد.

در آخر باید گفت که دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم ترین ادویه ها روی زمین است که بهتر است روزی ۱ الی ۶ گرم یا حدود نصف الی ۲ قاشق چای خوری مصرف شود. البته باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار