رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند

تهران (پانا) - ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و طی این مدت بیش از ۹۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و فوتی‌های کرونا به روزانه بیش از ۶۰۰ تن رسیده است. در عین حال طبق اعلام وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۹ درصد در کشور رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۰۸۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با پانا درباره مسئولیت‌پذیری شهروندان در شرایط بحران کرونا اظهار کرد: «وقتی بحرانی همچون کرونا اتفاق می‌افتد، برای مدیریت آن و کنترل شرایط باید از همه ظرفیت‌‌ها استفاده شود. در این میان علاوه بر تصمیمات مدیریتی، نقش مردم نیز اهمیت بسزایی دارد و هنگامی که هر دو بخش به مسئولیت‌ خود توجه کنند شاهد کنترل بیماری خواهیم بود.»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: «مردم به هر دلیل از وضع موجود خسته شده‌اند و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنگونه که باید خود را مسئول نمی‌دانند که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله کاهش اعتماد به سیاست‌های مدیریت کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.»

وی ادامه داد: «وقتی رفاه مردم با مشکل مواجه باشد، آنها راهی جز این نمی‌بینند که به هر طریقی شده به فعالیت‌های خود ادامه دهند تا معیشت آنها در خطر نباشد. از طرفی مردم از این همه مصیبت‌ و گرفتاری‌ها خسته شده‌اند و در این شرایط است که بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را شاهد هستیم.»

موسوی چلک با تاکید بر رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: «اگر دستورات و پروتکل‌‌های بهداشتی رعایت شود، شاید با این حجم از مرگ‌‌های ناشی از کرونا روبرو نشویم زیرا دود این اتفاقات نه تنها به چشم آن خانواده، بلکه به چشم جامعه هم می‌رود.»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: «مردم باید بدانند که خروج از این وضعیت بدون همکاری آنها امکان‌پذیر نیست و باید به خاطر خود و اطرافیانشان مسئولیت‌های شهروندی‌ را انجام دهند. انسان موجودی است که می‌تواند در شرایط مختلف تصمیمات مناسبی را بگیرد و اکنون که در شرایط بحرانی زندگی می‎‌کنیم نیازمند توجه به مسئولیت‌پذیریدی شهروندی هستیم که بخشی از آن مسئولیت‌پذیری فردی و جمعی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار