آیا ورزش می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر‌گذار باشد

قرچک(پانا)- یک مربی حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی عنوان کرد ورزش کردن به صورت منظم می‌تواند باعث افزایش اثر واکسیناسیون در افراد ‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۸۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا ورزش می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر‌گذار باشد

مریم نانوایی مربی حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی قرچک، در گفت و گو با پانا در ارتباط با اهمیت ورزش در ویروس کرونا، تصریح کرد: «تاثیر ورزش و تحرک بدنی در زمان شیوع کرونا ویروس، می‌تواند نقش پیشگیری داشته باشد. البته از مهمترین این اقدامات انجام ورزش منظم است. توجه به سلامت جسم یک اصل است که نباید از آن غافل شد. غذای سالم، خواب کافی و مهمتر از این‌ها ورزش، سه اصل مهم در سلامت جسم هستند.ر

او افزود: «ویروس کرونا و ترس از مبتلا شدن به آن در حال حاضر افراد جامعه را به سطح بالاتری از استرس دچار کرده است.یکی از راه‌هایی که باعث کاهش استرس می‌شود و کم هزینه و با بهره‌دهی و اثر‌بخشی بالا است، ورزش است.ورزش می‌تواند از میزان اضطراب و خشم و کج خلقی این روزها بکاهد.»

نانوایی در خصوص میزان فعالیت‌های بدنی در سنین مختلف بیان کرد: «کودکان و بزرگسالان ۵ تا ۱۷ سال باید حداقل ۶۰ دقیقه در روز تحرک بدنی داشته باشند. بزرگسالان بالای ۱۸ سال باید در مجموع حداقل ۱۵۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند.»

او ادامه داد: «در این ایام کرونا که باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند من پیشنهاد می‌کنم که ورزش‌هایی که در خانه قابل اجرا هستند مانند پیلاتس، یوگا، هوازی و طناب‌زنی را حتما انجام دهید.»

مربی حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی بیان کرد: «با وجود علائمی مانند تب، سرفه پی در پی یا خلط‌ دار، بیماری التهاب معده و روده،کرونا و آنفلانزا و همچنین اگر دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی و ضعف بدن هستید ورزش کردن توصیه نمی‌شود.»

نانوایی ادامه داد: «ورزش کردن همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و باعث پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.ورزش کردن به صورت منظم همچنین باعث افزایش اثر واکسیناسیون در افراد می‌شود.»

این مربی حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی تصریح کرد: «اگر در مکان‌های عمومی ورزش میکنید حتما از ماسک و محلول ضد عفونی کننده استفاده کنید و فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.»

خبرنگاردانش‌آموز: ستایش پالیزوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار