اطفای حریق جنگل‌های ارسباران

تبریز(پانا)-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اطفای حریق جنگل‌های ارسباران

به گزارش اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی، رحیم مهردادی عنوان کرد: برای اولین‌بار و با وجود خطرات؛ بسیجیان و سپاهیان ورزقان و خداآفرین و نیروهای مردمی و منابع طبیعی شبانه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران را مهار کردند.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در حوزه خداآفرین اظهار کرد: عصر روز گذشته گزارشی مبنی‌بر آتش‌سوزی در محدوده چایکندی و تیروان در محدوده شهرستان‌های ورزقان و خداآفرین دریافت کردیم که سریعاً اکیپ‌های مردمی، بسیج، سپاه و نیروهای منابع طبیعی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی با بیان این‌که اطفای شبانه حریق به لحاظ کاهش دید، صعب‌العبور و صخره‌ای بودن، وجود حیات وحش و خطرات احتمالی بسیار سخت و دشوار است، اضافه کرد: خوشبختانه از ساعت ۵ بامداد امروز اطفای اولیه حریق در جنگل‌های ارسباران انجام یافته و نیروهای سپاه، بسیج و منابع طبیعی در حال لکه‌گیری و تثبیت شرایط اطفای حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از آماده‌باش یک فروند بالگرد اطفای حریق برای اطفای هوایی حریق جنگل‌های ارسباران خبر داد و افزود: چون اطفای اولیه حریق انجام یافت نیازی به حضور بالگرد نداشتیم اما بالگرد بسکت‌دار در فرودگاه تبریز مستقر است و در صورت نیاز به منطقه اعزام خواهد شد.

مهردادی اضافه کرد: در آتش‌سوزی روز گذشته ۵ اکیپ از نیروهای اداره‌کل منابع طبیعی استان، ۳ اکیپ از منابع طبیعی خداآفرین و ۲ اکیپ از نیروهای منابع طبیعی ورزقان در محل آتش‌سوزی حضور داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی به آتش‌سوزی اخیر جنگل و اراضی جنگلی شهرستان کلیبر هم اشاره کرد و افزود: در هفته‌های گذشته که در جنگل‌های ارسباران محدوده شهرستان کلیبر شاهد آتش‌سوزی بودیم ۱۰ هکتار شامل ۳ هکتار مرتع و ۷ هکتار از جنگل و اراضی جنگلی روستای کیارق و ۲۰ هکتار شامل ۲ هکتار بوته‌زار و برون‌زدگی سنگی، ۱۳ هکتار جنگل و ۵ هکتار از اراضی جنگلی در محدوده روستاهای قاسم‌کندی و بابایلو که جمعاً شامل ۳۰ هکتار از جنگل و اراضی جنگلی ارسباران در کلیبر می‌شود طعمه حریق شده است.

وی، علت آتش‌سوزی های اخیر در جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین را «عامل انسانی» عنوان کرد و از گردشگران، افراد بومی و عشایر درخواست کرد در صورتی که حسب نیاز آتش روشن می‌کنند حتماً آتش را خاموش و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار