جنگل‌های ارسباران در خداآفرین دچار حریق شد

تبریز(پانا)- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از وقوع حریق در بخش‌هایی از جنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جنگل‌های ارسباران در خداآفرین  دچار حریق شد

محمدباقر هنربر، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آتش سوزی از عصر دوشنبه در دو محور منتهی به شهرستان های خداآفرین و ورزقان شروع شده است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تیم های امدادی از هلال احمر و مدیریت بحران استان عازم منطقه شدند.

وی افزود: در حوالی ساعت ۱۷ روز گذشته گزارش مربوط به آتش سوزی در منطقه چای‌کندی خداآفرین اعلام شد و بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، سپاه و بسیج شهرستان ورزقان و خداآفرین، هلال احمر و مس سونگون به منطقه اعزام شدند.

هنربر با بیان سرایت این آتش سوزی به مناطق دیگر، ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، درخواست اعزام بالگرد به منطقه داشتیم که خوشبختانه بالگرد بسکت دار آماده در تبریز مستقر شده و قرار است از امروز برای آبپاشی منطقه به منطقه اعزام شود.

او ضمن اشاره به کمک ها و هماهنگی های تمامی نیرو های امدادی استان گفت: تمامی نیروهای امدادی با هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند و نیروهای کمکی نیز قرار است از دو شهرستان ورزقان و خداآفرین به صورت سازماندهی شده از امروز وارد عمل شوند و در امر اطفای حریق یاریگر باشند.

هنربر با اشاره به اینکه اگر اطفای حریق به موقع انجام گیرد و مشکلی برای پرواز بالگرد ایجاد نشود، اطفای حریق منطقه تا عصر امروز به طور کامل انجام خواهد شد، گفت: بر اساس هماهنگی با تهران، اگر شرایط آتش سوزی بحرانی شود، بالگرد دوم نیز آماده اعزام به تبریز است.

بخش مهمی از جنگل های ۱۶۴ هزار هکتاری ارسباران واقع در شهرستان خدا آفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است. همچنین هفته گذشته نیز آتش سوزی سه روزه جنگل های ارسباران حدود ۳۰ هکتار از این جنگل ها را با خاک یکسان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار