وزیر پیشنهادی وزارت خارجه قول پیگیری واردات واکسن را داد 

تهران (پانا) - سخنگوی شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت ۴۰ درصد از برنامه مدنظر وزیر پیشنهادی امور خارجه اقتصادمحور است که موضوعات در قالب زمانبندی شده احصا شده است که هم موارد حوزه کشاورزی و هم مباحث حوزه منابع طبیعی، کشت فراسرزمینی و انرژی دیده شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر پیشنهادی وزارت خارجه قول پیگیری واردات واکسن را داد 

به گزارش ایرنا، روح‌الله نجابت در توضیح جلسه روز دوشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: کمیسیون عصر امروز میزبان حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه بود.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: ابتدای جلسه به بیان رویکردهای کلی وزارت خارجه در دوره مسئولیت ایشان اختصاص داشت و بعد از آن نمایندگان دغدغه‌ها و نکات خود را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی نیز به سوالات و مطالب نمایندگان پاسخ داد.

نجابت بیان کرد: تاکید وزیر پیشنهادی امور خارجه در این جلسه بر دیپلماسی نامتقارن بود که در سال‌های گذشته هم در حوزه‌های مسئولیت‌شان دنبال کردند. همچنین سیاست خارجه همسایه‌محور و سیاست خارجه آسیامحور از دیگر موضوعاتی بود که امیرعبداللهیان در کمیسیون بر آن تاکید داشت.

راهبردهای دیپلماسی در سیاست‌های خارجی تبیین شد

وی افزود: وزیر پیشنهادی امور خارجه در این جلسه همچنین تاکید جدی بر بهره‌گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی داشتند.

سخنگوی شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: موضوع دیگری که وزیر پیشنهادی امور خارجه بر آن تاکید داشتند مساله نگاه به شرق بود. همچنین راهبردهای دیپلماسی در سیاست‌های خارجی طراز انقلاب اسلامی موضوع دیگری بود که از سوی وزیر پیشنهادی به خوبی تبیین شد.

۴۰ درصد از برنامه مدنظر وی اقتصاد محور است

نجابت عنوان کرد: نکته قابل توجه برای اعضای کمیسیون، تاکید امیرعبداللهیان بر این بود که ۴۰ درصد از برنامه مدنظر وی اقتصاد محور است که موضوعات در قالب زمانبندی شده احصا شده است که هم موارد حوزه کشاورزی و هم مباحث حوزه منابع طبیعی، کشت فراسرزمینی و انرژی دیده شده است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی امور خارجه در نهایت این وعده را دادند که به محض نشستن بر صندلی وزارت، ستاد ویژه کرونا در وزارت خارجه تشکیل شود که همه تلاش وی و همکارانشان در این جهت معطوف خواهد شد که این وزارتخانه همه ظرفیت‌هایی را که می‌تواند برای واردات واکسن و اقلام دارویی و ونتیلاتور به‌کار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار