عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا از بررسی برنامه وزیر میراث خبر داد:

از توجه وزیر پیشنهادی میراث به گردشگری تا نادیده گرفتن کرونا

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با عزت‌الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقطه عطف برنامه این وزیر پیشنهادی را در توجه ویژه به موضوع گردشگری عنوان کرد و نقطه‌ضعف برنامه پیشنهادی در حوزه گردشگری را نادیده گرفتن شرایط کرونا بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
از توجه وزیر پیشنهادی میراث به گردشگری تا نادیده گرفتن کرونا

پس از نام‌های متعدد و مختلفی که به‌عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح شده بود، سرانجام قرعه به نام «سیدعزت‌الله ضرغامی» افتاد؛ رییس سابق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم بود. سید عزت الله ضرغامی که به مدت ده سال تا سال ۹۳ ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده داشت، به‌عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند.
مهم‌ترین برنامه وزیر پیشنهادی میراث چیست؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا از برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: «با توجه به اینکه آقای ضرغامی یک دهه در صداوسیما بوده و صداوسیما هم ارتباط تنگاتنگی با مسائل میراث فرهنگی و آثار باستانی و گردشگری دارد، قاعدتاً فرد توانمند و مطلعی در این حوزه است. آنچه به‌عنوان برنامه در کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کرد مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت زیرا برنامه‌های خوبی در حوزه گردشگری مطرح کرده است.»
حجت‌الاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: «با توجه به نوپا بودن وزارتخانه میراث فرهنگی قاعدتاً این نهاد با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی روبرو است از محدودیت‌هایی که در حوزه گردشگری وجود دارد و مسئله بودجه گرفته تا قراردادن میراث فرهنگی در اولویت دست چندم؛ ازاین‌جهت فردی باید سکان این وزارتخانه را به دست گیرد که بتواند برنامه مشخص‌تری ارائه کند چون این مجموعه نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرد.»
نقدی به برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی
جلالی با اشاره به نقدی درباره برنامه ارائه‌شده از سوی ضرغامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی گفت: «آنچه در برنامه آقای ضرغامی مورد نقد بود این است که برنامه مشخصی برای دوران کرونا ندارند. در مدت‌زمان درگیری جامعه با ویروس منحوس کرونا مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری متضرر شده‌اند و کرونا بسیاری از مراکز خدماتی و تفریحی را تعطیل کرد. گردشگری بسته است فعالین حوزه ضرر کرده‌اند.»
وی افزود: «با توجه به شرایطی که پشت سر گذاشته شده است و احتمال ادامه‌دار بودن این وضعیت وجود دارد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی باید برای پیشبرد گردشگری در شرایط کرونا برنامه مشخصی داشته باشد. البته امیدوارم که کرونا طولانی نشود اما به‌هرحال ما با این مهم درگیر هستیم و وزرا چه میراث فرهنگی و چه ارشاد باید برنامه کرونا و پسا کرونا را داشته باشند.»
کارنامه وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
تبدیل همهٔ شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال و راه‌اندازی برخی از شبکه‌های باکیفیت HD به‌طوری‌که مردم بدون استفاده از آنتن‌های قدیمی قادر به دریافت شبکه‌ها شدند، از دستاوردهای مهم دوران کاری عزت‌الله ضرغامی بود. در دوران مسئولیت او رشد چند برابری تولیدات طنز و تشکیل گروه‌های جدید تولید اتفاق افتاد.
ضرغامی پس از اتمام دوره مسئولیتش در رسانه ملی در فضای مجازی به‌صورت گسترده حضور فعالی در توییتر اینستاگرام و تلگرام داشته و دارد. او جریان ساز این حوزه است و موضع‌گیری‌های او درباره مخالفت با فیلترینگ اینستاگرام مورد توجه فعالان فضای مجازی قرار گرفت.
ضرغامی در سال ۱۴۰۰ نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد اما درنهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.
وی همچنین معاونت امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، معاونت امور مجلس وزارت دفاع و معاونت امور مجلس استان‌های سازمان صداوسیما را نیز بر عهده داشته است.
ضرغامی با آمدن به وزارت میراث فرهنگی به‌عنوان دومین وزیر این وزارتخانه جوان معرفی خواهد شد در حال حاضر علی‌اصغر مونسان این مسئولیت را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار