توضیح سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره انتخاب رئیس بانک مرکزی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت رئیس جمهوری پیشنهاد وزیر پیشنهادی اقتصاد در زمینه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی را پذیرفت تا بین وزارتخانه و بانک مرکزی تعامل ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره انتخاب رئیس بانک مرکزی

به گزارش خانه ملت، احد آزادی خواه عصر یکشنبه پس از نشست اعای کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در جمع خبرنگاران افزود: آقای خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در نشست کمیسیون کشاورزی حاضر شد و برنامه‌های خود را ارایه کرد و نمایندگان نیز مسائلی را در خصوص اصلاح نظام بانکی، درآمدهای مالیاتی و کیفیت مدیریت نقدینگی در کشور مطرح کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد معتقد به انضباط بانکی بود و نافرمانی بانک‌ها را امری غلط دانست، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم اعلام کرد که بانک‌ها باید در خدمت منافع ملی باشند و این وزارتخانه باید از موضع انفعال خارج و فعال شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد به رییس جمهوری پیشنهاد کرده است تا پس از انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی و با هماهنگی با وی، رییس کل بانک مرکزی انتخاب شود. ریس جمهوری هم این پیشنهاد آقای خاندوزی را پذیرفت تا تعامل بین وزارتخانه و بانک مرکزی ایجاد شود به همین دلیل نیز تا کنون رییس کل بانک مرکزی منصوب نشده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ساماندهی دیپلماسی بانکی با ۱۵ کشور منطقه را نیاز جدی دانست و معتقد است که کنترل ارز از هفته اول آغاز به کار دولت باید انجام شود.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد که مبتنی بر سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز می‌کند. باغ‌گلی مدعی بود که عضو کارگروه و پشتیبان سند تحول بنیادین بوده و با این سند آشنایی لازم دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مدارس آستان قدس رضوی را که مجموعا شامل ۱۹ مدرسه و ۷ هزار دانش آموزش می‌شود را مدیریت کرده است، گفت: آقای باغ‌گلی در رشته تحصیلی مرتبط با علوم تربیتی و جوانان تحصیل کرده که با وزارتخانه مذکور ارتباط دارد.

وی با اشاره به اشکالات اعضای کمیسیون کشاورزی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر دارا نبودن سوابق کافی برای تصدی در این وزارتخانه، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه این وزارتخانه باشد و جنس آن با سایر وزارتخانه‌ها تفاوت دارد زیرا حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ۱ میلیون فرهنگی در سطح کشور حضور دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسائلی در زمینه شان و کرامت معلمان و دلیل برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تقویت مدارس خاص تیزهوشان، هیات امنایی و سمپاد مطرح شد، عنوان کرد: براساس نظر نمایندگان تقویت مدارس خاص مسائلی از جمله نا عدالتی آموزشی را به همراه دارد. به دلیل ابهامات بسیار زیاد نمایندگان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مقرر شد در نشست دیگری موضوعات مطرح و بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار