تحصیل بیش از دو هزار دانش آموز عشایری در تایباد

تایباد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش تایباد خبر داد هم‌اکنون این شهرستان دارای دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از دو هزار دانش آموز عشایری در تایباد

احمد برزخی، مدیر آموزش و پرورش تایباد، در نشست با اصحاب رسانه گفت: این شهرستان رتبه اول دانش آموزان عشایری را خراسان رضوی داراست که در ۲۰ مدرسه ابتدایی و متوسطه درس می خوانند.

او بیان کرد: همچنین تاکنون سه هزار نوآموز در سطح شهرستان سنجش شده اند که این کار در دو پایگاه شهری و سیار روستایی در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد با اشاره به مسابقات فرهنگی و هنری افزود: در این مسابقات، ۳۲ دانش آموز این شهرستان موفق به کسب رتبه استانی شدند که یک نفر در رشته ساخت ماکت منتخب کشوری شد.

برزخی اظهار کرد: هشت رتبه استانی در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۵ رتبه اول استانی در مسابقات علمی پژوهش‌سراها، نتیجه فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان تایباد بوده است.

او به طرح جهادی شوق یادگیری اشاره کرد و ادامه داد: این طرح توسط دانشگاه فرهنگیان، بسیج و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با هدف جبران عقب افتادگی دانش آموزان در معرض تکرار پایه در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد تصریح کرد: ۱۰ پایگاه در سطح شهرهای سه گانه و ۲۵ پایگاه در روستاها فعال شده اند تا دانش آموزان در معرض تکرار پایه را طرح جهادی شوق یادگیری تقویت کنند.

برزخی اضافه کرد: امسال همچنین پنج هزار دانش آموز کلاس اولی به مدارس وارد خواهند شد که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار