۶۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها تعطیل شده‌اند

تهران (پانا) - قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت در کل کشور ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی است که بیش از ۵۸ درصد این واحدها تعطیل و غیر فعال است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها تعطیل شده‌اند

به گزارش صدا و سیما، بابک دین‌پرست پس از آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در کل کشور ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی است که بیش از ۵۸ درصد این واحدها تعطیل و غیر فعال است. از این ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی بیش از ۱۲۰۰ واحد تحت تملک فقط ۳ بانک قرار دارد.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ۱۱ آذر سال قبل تصویب و اصلاحیه آن در دهم خرداد امسال ابلاغ شد بنابراین اکنون شبکه بانکی هیچ بهانه‌ای برای بازگشت و احیای واحدهای تولیدی تحت تملک خود به چرخه اشتغال ندارد، زیرا در شرایط تحریم هیچ اولویتی برای استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیست.

دین‌پرست گفت: به بانک‌ها ابلاغ کردیم حداکثر در مدت یک ماه به تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت: از دیگر اقدامات ستاد تسهیل، شناسایی معادن راکد و غیر فعال بود که مشخص شد ازبیش از ۱۲ هزار معدن در کشور ۶ هزار معدن راکد و فعالیت آن‌ها متوقف بود که با پیگیری‌های معاونت معدنی وزارت صمت، اقدامات خوبی برای واگذاری آن‌ها انجام شد که به وقت خود اجرایی می‌شود.

دین پرست ادامه داد: موضوع بعد واحدهای تعطیل در نواحی و شهرک‌های صنعتی بود، از ۴۶ هزار واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی ۲۰ درصد آن غیرفعال بود یعنی بیش از ۹ هزار واحد غیرفعال بود که سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد از آن به چرخه تولید بازگشت.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ۹۷۱ واحد تولیدی مشکل‌دار و ۱۵۰ واحد بحرانی داریم که استانداران و فرمانداران نظارت دارند تا این واحدها به چرخه تولید برگردند و مشکل خاصی برای آن به وجود نیاید.

دین پرست گفت: اقدام دیگر ستاد، شناسایی ۶۹۱ واحد دارای پرونده قضائی و یا ورشکسته بود که با هماهنگی با دستگاه قضائی اقدامات خوبی در این باره صورت گرفت.

وی افزود: ۱۴ جلسه ستاد را در ۵ ماه آخر سال قبل و ۱۴ جلسه را در پنج ماه اول امسال برگزار کردیم، مجموعه مصوبات اصلی و فرعی ستاد حدود ۵۰۰ مصوبه بود که در ۱۷۰ عنوان ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار