شش توصیه مهم استاندار اردبیل به عزاداران حسینی

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل در پیامی به عزاداران و حسینیان استان اردبیل شش نکته بسیار مهم را یادآوری کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شش توصیه مهم استاندار اردبیل به عزاداران حسینی

به گزارش اداره استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در پیامی به عزاداران و حسینیان استان اردبیل شش نکته بسیار مهم را یادآوری کرد.

در این پیام آمده است:

إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً
شهادت امام حسین علیه‌السلام یک داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید. (پیامبر اکرم (ص))

هئیت‌های مذهبی، عزاداران و عاشقانِ زاده‌ عفت و غیرت، شعور و شجاعت، آزادگی و مروت، آقا اباعبدالله (ع) و شیفتگان ابوالفضل العباس(ه) آن یل نامدار و سقای تشنه لب کربلا! شما مردم عاشق در طول تاریخ تشیع به اثبات رسانده اید که هیچوقت حرارت عشق حسین(ع) در قلوب پاک شما به سردی نمی‌گراید و عشق راستین شما، چون بیرق افتخار بر تارک تاریخ شیعه نمایان است و بی گمان تا زمانیکه خورشید منتقم کربلا طلوع کند و بر عمر شب‌های ظلمانی ستم و بی عدالتی، در دنیا نقطه پایان بگذارد افتخار نشستن بر سوگ فرزند زهرای اطهر (س) از آنِ شماست و عشق او در قلبتان روزافزون خواهد بود.
اینجانب نیز بر خود می‌بالم که سالیان متمادی خادم این ملت بزرگ و عاشقان حضرت عباس (ع) بوده ام امسال، نیز که توفیق آن را دارم که شاهد عزاداری بی ریا و باشکوه شما باشم از تک تکتان بخاطر اینکه نگذاشته اید از عظمت و شور مجالس عزاداری کاسته شود و با معرفت تمام مجالس حسینی را برپا داشته اید تقدیر و تشکر می‌کنم.
اما همچنان که می‌دانید شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهر و استان ما، مانند سایر نقاط کشور طیغان می‌کند تا جائیکه رهبر معظم انقلاب، آن را مسئله اول و فوری کشور نامیدند مسئله‌ای که آنچنان دردناک است که دل هر مسلمان و هم میهنی از آن، آتش می‌گیرد.
در استان دارالارشاد و دارالامان اردبیل نیز متاسفانه روزانه شاهد ابتلا و فوت تعدادی از هموطنانمان هستیم، نزدیک ۱۷۰۰ نفر بیمار کرونایی بستری و خدمات بستری ۱۳۰ نفر بیمار بدحال که در بخش آی سی یو بستری هستند، عزادار شدن اکثر خانواده‌ها، پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و خستگی شدید کادر درمان و فشار‌های جسمی و روحی وارد به آن‌ها همه و همه دل هر انسان ذیشعور و بامعرفتی را به درد می‌آورد.
بنابراین ضمن اظهار ارادت به شما عزیزان عزادار و التماس دعا از محضر شریف عاشقان سقای صحرای کربلاء؛ از محضر یکایک عزیزان استدعا دادم در عزاداری‌ها و مجالس و محافل نکات ذیل الذکر رعایت گردد تا خدا نکرده شاهد یک فاجعه بزرگتر نباشیم.

۱. بزرگان، ریش سفیدان، روسای محلات و مسئولین هیئات دقت کنند که پروتکل‌های بهداشتی مو به مو به اجرا گذاشته شود.

۲. بدون استفاده از ماسک هیچ عزاداری اجازه راهیابی به دسته جات را نداشته باشد.

۳. در شروع، اواسط و اواخر عزاداری مدام رعایت فاصله دو متری از یکدیگر، تذکر داده شود.

۴. افرادی که علائمی شبیه به سرماخوردگی داشته باشند در دسته‌های عزاداری حضور نیابند.

۵. محدودیت زمان اجرای مراسم عزاداری و نیز مکان آن از نظر دستورالعمل‌های بهداشتی فراموش نشود.

۶. از حضور افراد تماشاچی در اطراف هیات های عزاداری که بسیاری از آن‌ها رعایت پروتکل‌ها را انجام نمی‌دهند جدا خودداری کنید. چرا که سلامت جامعه حسینی در کنار سعادت دنیوی و اخروی آن‌ها مهم و برای همه ما حائز اهمیت است.

درپایان ضمن التماس دعای مجدد فرمایش اخیر مقام عظمای ولایت را یادآوری می‌نمایم که فرمودند:
نگذارید مجالس حسینی موجب شیوع بیماری و مایه طعنه مخالفان و دشمنان بشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار