در گفت‌وگو با محمدرضا گرایی، فرنگی کار طلایی المپیک توکیو

قهرمانی‌ام را مدیون محمدعلی هستم

تهران (پانا) - مسابقات المپیک توکیو 2020 به پایان رسید و تیم کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا توسط محمدرضا‌گرایی (67 کیلوگرم) و برنز محمدهادی ساروی(97 کیلوگرم) به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانی‌ام را مدیون محمدعلی هستم

به‌گزارش ایران، حالا محمدرضا‌گرایی چهارمین فرنگی‌کار تاریخ کشتی ایران است که در آوردگاه بزرگ المپیک صاحب مدال طلا شده و نامش در کنار بزرگانی چون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی قرار گرفته است.
محمدرضا گرایی، مرد طلایی المپیک توکیو درخصوص این مسابقات گفت: «مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم و تمام حریفانم سرسخت و قدرتمند بودند. همه برای کسب مدال طلای المپیک آمده بودند اما با کشتی‌هایی که گرفتم نشان دادم لیاقت رسیدن به مدال طلا را دارم و خوشبختانه این گونه هم شد و توانستم با تلاش خودم و کادرفنی و کمک خدا به این مهم برسم. خدا را شکر که دست پر به وطنم بازگشتم. امیدوارم در المپیک بعدی هم مدال طلا بگیرم.» محمدرضا در شرایطی روی سکوی نخست وزن خود ایستاد که برادر بزرگترش محمدعلی هم در وزن 77 کیلوگرم در توکیو حضور داشت و اتفاقاً جزو امیدهای اصلی کسب مدال کاروان ایران بود. محمدرضا در ادامه از محمدعلی به خاطر کمک‌هایش تشکر کرد:«حقیقتاً محمدعلی شایسته کسب مدال در توکیو بود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در المپیک بعدی برادرم را روی سکو ببینم چون واقعاً لحظه لذت بخشی است. قبل از اعزام وقتی در اردو بودیم محمدعلی از ناحیه دنده و زانو آسیب دید و دیگر هم نمی‌شد کشتی گیر دیگری اعزام شود. او در همین رقابت ها تا ثانیه پایانی جلوی کشتی گیر کرواسی تلاش کرد و کشتی اش در ذهن علاقه مندان باقی می‌ماند. از همین جا به برادرم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم طلای المپیک پاریس را بگیرد.»

فرنگی کار طلایی کشورمان صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «من با محمدعلی تمریناتم را برگزار می‌کردم و همیشه در زمان برگزاری تمرینات راهنمای من بود. چیزهای زیادی از برادرم یاد گرفتم و از او تشکر می‌کنم. برادرم در تمامی کشتی‌ها کوچ من می‌آمد و من را راهنمایی می‌کرد. قهرمانی‌ام را مدیون او هستم. البته در این مسیر پدر و مادرم هم زحمات زیادی برایم کشیدند و از آنها هم ممنونم. امیدوارم با کسب این مدال طلا توانسته باشم گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنم. کار اصلی رسیدن به قهرمانی‌ام را پدر و مادرم انجام دادند.»

دارنده مدال طلای المپیک در خصوص سالتویی که به محمد بنا زد هم صحبت کرد: «زمانی که قهرمانی را کسب کردم یک لحظه به ذهنم رسید که به آقای بنا سالتو بزنم، این فن را بارها در تمرینات با محمد بنا مرور کرده بودم و فکر می‌کنم که به خوبی توانستم به‌صورت نمادین آن فن را روی سرمربی‌ام اجرا کنم(با خنده). واقعاً از آقای بنا تشکر می‌کنم، او زحمات زیادی برای من کشید. در واقع سالتویی که به بنا زدم هم به خاطر تشکر از او بود. حس خوبی دارم چون بعد از سال‌ها تمرین‌های زیاد و سخت به رؤیایم رسیدم. رؤیای کسب مدال المپیک از نوجوانی با من بود.» او افزود:«مردم هم از کسب این مدال خوشحال و راضی بودند و همین برایم کافی است. خوشحالم که در این شرایط سخت توانستم مردم کشورم را خوشحال کنم. این مدال حاصل تلاش چند ساله خودم و کادرفنی است. البته از مسئولان فدراسیون کشتی هم تشکر می‌کنم، آقای دبیر در ماه‌های منتهی به المپیک شبانه روز برای بهتر شدن شرایط تلاش کرد.»‌ گرایی با اشاره به فرصت ۳ ساله تا المپیک بعدی، تأکید کرد:«مسئولان باید به رشته‌های مدال آور مثل کشتی توجه بیشتری داشته باشند تا در این ۳ سال بتوانند به خوبی آماده شوند و مدال‌های بیشتری را در پاریس به‌دست بیاورند. کشتی ایران پتانسیل بالایی دارد و ما می‌توانستیم در توکیو به مدال‌های بیشتری برسیم اما برخی مسائل مانع از کسب این مهم شد.»

ملی پوش طلایی کشتی فرنگی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در کنار همه موارد، بعضاً ناداوری‌هایی هم بود و باعث شد تا تعدادی از بچه‌ها نتوانند کشتی‌های مورد نظرشان را بگیرند. قطعاً در مسابقات همه کشورها مدعی کسب مدال هستند. از آنجا که کشتی ایران در اتحادیه جهانی کرسی ندارد، نمی‌گذارند مدال‌های زیادی نصیب ما شود کما اینکه در کشتی برادرم با ناداوری نگذاشتند او به مدال برسد.» صحبت‌های پایانی او در خصوص قرارگرفتن نامش در کنار بزرگانی چون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی است:«این موضوع باعث افتخارم است و همه ورزشکاران تلاش می‌کنند که تاریخ ساز باشند و نام‌شان در تاریخ ثبت شود. من هم از این موضوع مستثنی نیستم و خوشحالم که نامم در کنار این 3 کشتی گیر بزرگ و طلایی المپیک قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار