اعتراض جمعی از اساتید برای دریافت مطالبات معوقه؛

ارجاع پی‌گیری مطالبات به کمیته حقوقی انجمن عکاسان ایران

تهران (پانا) - محمد مهدی رحیمیان، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران برای پی‌گیری مطالبات جمعی از اساتید رشته عکاسی دانشکده خبر، نامه‌ای را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع پی‌گیری مطالبات به کمیته حقوقی انجمن عکاسان ایران

به گزارش روابط عمومی، متن نامه بدین شرح است:
به‌نام خدا
جناب آقای دکتر چک‌نژادیان
رئیس محترم دانشکده خبر
باسلام و احترام
از تابستان سال گذشته و پس از انجام مذاکرات اینجانب با شما که در باره تعهدات اخلاقی گروه عکاسی نسبت به مدرسان دروس تخصصی و لزوم اقدام فوری امور مالی در پرداخت حق‌الزحمه و حق‌التدریس مدرسان عکاسی بود متاسفانه دانشکده چندان موفق عمل نکرده و از ارائه نسخه‌ی مدرس قرارداد مدرسان و اعلام مبالغ بدهی به ایشان امتناع کرده است، لذا با توجه به این‌که اکثریت قریب به اتفاق این عزیزان عضو هیات موسس، ادوار هیات مدیره و نیز عضو انجمن عکاسان ایران هستند پیگیری این مطالبات را به کمیته‌های «حقوقی» و «علمی _ پژوهشی» انجمن ارجاع داده و درخواست رسیدگی دارند.
در ادامه گفتگوهای انجام شده با استادان و در جهت تحقق خواسته ایشان به جمع‌بندی زیر رسیده‌ایم:
امضاکنندگان نامه‌ی پیوست که از مدرسان دانشکده خبر می‌باشند و از دهه هشتاد با آن دانشکده در زمینه‌ی تدریس دروس تخصصی عکاسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌های عکاسی خبری و عکاسی تبلیغات همکاری داشته‌اند و متاسفانه پرداخت حق‌التدریس اکثر آنان از سال ۱۳۹3 معوق مانده است.
همه تعهدات حرفه‌ای مانند تشکیل منظم کلاس‌های نظری و عملی، برگزاری آزمون‌ها و تحویل لیست نمرات پایان ترم دانشجویان در زمان مقرر به دانشکده ارائه شده و بسیاری از دانشجویان پیشین ما در آن دانشکده و از سال 1393 و پس از آن در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و اکنون در مقطع دکتری در دانشگاه های معتبر داخل و خارج کشور فارغ التحصیل شده و یا به تحصیل اشتغال دارند.
اما با کمال تاسف تاکنون مسئولان «دانشکده خبر» نسبت به پرداخت کامل حق‌الزحمه و حق‌التدریس مدرسان گروه عکاسی اقدام نکرده‌اند و این در شرایطی است که شهریه‌ی همه دانشجویان ما تا پایان مرحله‌ی فارغ‌التحصیلی به امور مالی دانشکده ارائه و به حساب دانشکده واریز و نیز حق‌السهم دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و تسویه حساب شده است.
ارقام و مبالغ این حق التدریس های معوقه در طی 7 سال گذشته و با در نظر گرفتن نرخ تورم سالانه‌ی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به هیچ وجه معقول و منطقی به نظر نمی‌رسند و به درستی نمی‌دانیم که مسئولان مجهول‌المکان دانشکده (آقایان محمود احمدی‌افزادی و محمد‌علی زکریایی) ‌با اموال دانشکده و شهریه واریز شده توسط دانشجویان چه کرده‌اند که هنوز پرداخت حق‌التدریس ناچیز ما در دستور کار «دانشکده به یغما رفته خبر» قرار نگرفته است.
فهرست کامل دیون مالی دانشکده به مدرسان گروه عکاسی در امورمالی و نزد خانم روحی محفوظ و مشخص است.
این رفتار توهین آمیز نسبت به مدرسان گروه عکاسی در شان دانشکده خبر، دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیست و به راستی سازمان بازرسی کل کشور و نهاد بازرسی وزارت علوم و دانشگاه جامع می بایست نسبت به بررسی تخلفات پیشین «دانشکده خبر» ورود کنند و به درخواست جبران مبالغ معوقه و خسارات مالی ناشی از تاخیر در پرداخت و سایر مطالبات دیگر نیز رسیدگی شود.
بدیهی است با توجه به ارتباطات گسترده‌ی رسانه‌ای مدرسان گروه عکاسی، امضاکنندگان درخواست پیوست در صورت عدم پرداخت سریع مطالبات خود حق مراجعه به مراجع قانونی و قضایی و نیز نشر آن در رسانه‌ها و فضای مجازی را برای خود محفوظ می‌دانند و خواستار ارسال این درخواست از سوی این انجمن به مراجع ذیربط و پیگیری حقوقی آن هستند:

1. مدیر عامل محترم موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران _ جهت اطلاع، پیگیری و اقدام لازم
2. رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی _ جهت اقدام و پیگیری لازم
3. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی _ جهت اطلاع و پیگیری لازم
4. وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری _ جهت اطلاع
5. سازمان بازرسی کل کشور _ جهت اقدام و پیگیری لازم

محمّدمهدی رحیمیان
رئیس هیات مدیره
انجمن عکاسان ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار