رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر:

در صورت بروز حادثه در ساختمان‌های بلند‌مرتبه‌ اسلامشهر کاملا بی‌دفاع هستیم

اسلامشهر (پانا) - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر گفت در حادثه حریق گسترده شهرک صنعتی میهن اسلامشهر، اگر تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی تهران به کمک نمی‌آمد، امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اسلامشهر جوابگوی اطفاءحریق نبود و در صورت سرایت آتش به مخازن آمونیاک فاجعه‌ای خطرناکتر از حادثه انفجار لبنان اتفاق می‌افتاد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
در صورت بروز حادثه در ساختمان‌های بلند‌مرتبه‌ اسلامشهر کاملا بی‌دفاع هستیم

یوسف منطقی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر اظهار کرد: اسلامشهر با وجود ساختمان‌های بلندمرتبه و شهرک صنعتی از تجهیزاتی نظیر نردبان هیدرولیکی و دستگاه فوماتیک و پلتفرم محروم بوده و این موضوع زنگ خطری جدی برای اطفاء حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های صنفی خدماتی است.

او گفت: در یک برآورد کلی مشخص می‌شود که تجهیزات آتش‌نشانی اسلامشهر در بین شهرداری‌های استان تهران به غیر از تهران، کرج و شهریار در سطح مطلوبی قرار دارد، اما با توجه جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری اسلامشهر، توسعه متوازن در تامین تجهیزات سازمان صورت نگرفته است.

منطقی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر برای رفع توسعه نامتوازن بین شهر و تجهیزات آتش‌نشانی و کم کردن فاصله‌ها اقداماتی را از ۴ سال گذشته آغاز کرده، تأکید کرد: در اوایل خدمت شورای پنجم و همزمان با اولین سالگرد حادثه پلاسکو و بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص تامین نردبان هیدرولیکی اقدامات لازم انجام و مقرر شد شهرداری‌ها ۲۰ درصد هزینه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ۸۰ درصد هزینه آن را بپردازند که در این راستا سهم شهرداری اسلامشهر در آبان‌ماه ۹۶ به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت و متأسفانه تاکنون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سهم خود را پرداخت نکرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۵۰ فقره مکاتبه و ده‌ها جلسه و پیگیری در خصوص تامین هزینه و خرید نردبان بلند با مسئولان شهرستان، استان و کشور داشته و هم گزارش کتبی به دادستان اسلامشهر به عنوان مدعی‌العموم و ستاد پیشگیری از جرایم ارسال کرده‌ایم که در صورت بروز حادثه در ساختمان‌های بلند مرتبه‌ اسلامشهر کاملا بی دفاع هستیم.

منطقی با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت تجهیزات اذعان کرد: در حال حاضر عدم تعهد سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در ایفای نقش خود موجب شد نردبان ۷ میلیاردی به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و اسلامشهر از داشتن نردبان هیدرولیکی همچنان محروم بماند.

او بیان کرد: در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری هم ۵۰ میلیارد به این مهم اختصاص یافت که با بررسی‌های انجام شده در فرمانداری و کاهش بودجه، خرید نردبان بلند از اولویت برنامه‌های شهر خارج و از بودجه حذف شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با بیان اینکه از پرداخت سهم شهرداری اسلامشهر ۴ سال می‌گذرد، خاطرنشان کرد: شهرهایی از جمله، پاکدشت و شهریار با جمعیتی کمتر از اسلامشهر از محل درآمد دهیاری‌های فاقد دهیاری تامین و نردبان را خریداری کنند و متأسفانه در اسلامشهر به بهانه اینکه دیوان محاسبات برای پرداخت وجه از سوی فرمانداری ایراداتی گرفته، این امر هنوز محقق نشده، گویا اراده جمعی برای خرید این نردبان وجود ندارد.

منطقی تصریح کرد: در حادثه حریق گسترده شهرک صنعتی میهن اسلامشهر، اگر تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی تهران به کمک نمی‌آمد، امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اسلامشهر جوابگوی اطفاء حریق نبود و درصورت سرایت آتش به مخازن آمونیاک فاجعه‌ای خطرناکتر از حادثه انفجار لبنان اتفاق می‌افتاد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار