آزادسازی ٣۴ زندانی جرائم غیر عمد توسط ٣۴ بقعه شاخص استان فارس

برگزاری روضه خانگی با ٣٠٠ مبلغ در سطح استان

شیراز(پانا)- معاون فرهنگی و هنری اداره اوقاف استان فارس از آزادسازی ٣۴ زندانی جرائم غیر عمد توسط ٣۴ بقعه شاخص استان فارس خبرداد و گفت در سال گذشته آزاد سازی 27 زندانی جرائم غیر عمد توسط اداره کل اوقاف استان فارس انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی ٣۴ زندانی جرائم غیر عمد توسط ٣۴  بقعه شاخص استان فارس

رحیم صفری گرایی امروز 18 مرداد در سالن عترت اداره اوقاف استان فارس اظهار کرد: در سال جاری تمهیدات لازم در خصوص حضور هیات‌های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

صفری گرایی از میزبانی ١٢٨ بقعه متبرکه استان فارس از هیات‌های مذهبی خبر داد و گفت: بالغ بر١٠٠ بقعه متبرکه به صورت ویژه از امشب برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌کنند.

او با بیان اینکه از هفته گذشته آماده‌سازی بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است گفت: تمهیدات برگزاری مراسم عزاداری در سال جاری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در بقای متبرکه امام زادگان اندیشه شده است.

صفری گرایی ادامه داد: امروز پرچم بقای متبرکه و امام زادگان تعویض می‌شود و پرچم سیاه بر گنبد بقای متبرکه و امام زادگان استان برافراشته خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی و هنری اداره اوقاف استان فارس 6 هزار نفر میزبانی از هیات‌های مذهبی و عزاداران حسینی را بر عهده دارند.

صفری گرایی اظهار کرد: ۵٠ هیات مذهبی در فضای باز امامزادگان مستقر می‌شوند.

او ادامه داد: ١۵٠ مبلغ از شهر قم و 150 مبلغ بومی استان فارس به سراسر استان اعزام می‌شوند و در محلات خود روضه‌های خانگی برگزار می‌کنند.

به گفته صفری گرایی در راستای حمایت از هیات‌های مذهبی ٢٠ بقعه متبرکه استان فارس خیمه شمیم حسینی را بر پا کردند.

او بیان کرد: در سطح کشور ٢۵هزار هیات مذهبی از محل اجرای نیت واقفین خیراندیش تحت پوشش قرار می‌گیرند که سهم استان فارس 2 هزار و 500 هیات و سهم شیراز یک هزار و 300 هیات است.

معاون فرهنگی و هنری اداره اوقاف استان فارس افزود: با همکاری اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیات‌های مذهبی، هیات‌های مذهبی برای دریافت حمایت‌های مالی خود می‌توانند ساعت ١٠ الی ١٢ ظهر و 16 الی 20 عصر به حرم سید علاء الدین حسین مراجعه کنند.

صفری گرایی ادامه داد: برخی هیات‌ها در هنگام بروز حوادثی همچون سیل و زلزله در تهیه بسته‌های معیشتی از بسیاری از ارگان‌ها پیشتاز بوده‌اند.

او ادامه داد: ٦٨ کانال در فضای مجازی نیز به برگزاری هیات‌ مجازی تعلق دارد.

معاون فرهنگی و هنری اداره اوقاف استان فارس از برگزاری طرح‌ سوگواره بصیرت عاشورائی از فردا خبر داد و گفت: در ایام محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر در امام زادگان و بقای متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.

صفری گرایی ادامه داد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون صد و ١٣ هزار بسته معیشتی توسط اداره کل اوقاف استان فارس، بقای متبرکه و محل اجرای نیت واقفین خیر اندیش تهیه شده است و امسال نیز در 2 ماهه محرم و صفر 15 هزار بسته معیشتی توزیع خواهیم کرد.

او افزود: در سال گذشته بالغ بر ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقفین خیراندیش به بیمارستان‌های کرونایی اهدا شد و امسال نیز ۴ میلیارد تومان از محل اجرای واقفین خیراندیش به بیمارستان‌های کرونایی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره اوقاف استان فارس تاکید کرد: عزاداری در تمامی اماکن مذهبی استان فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته صفری گرایی امسال استان فارس در کشور عراق و در شهر نجف موکب پذیرایی اداره کل اوقاف استان فارس برپا می‌شود.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار