نحوه شرکت در آزمون جامع برای نیروهای قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در نشست مجازی با نیروهای قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، نحوه برگزاری آزمون پایانی جامع روز جمعه 22 مرداد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نحوه شرکت در آزمون جامع برای نیروهای قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های دانشگاه، طی نشست مجازی با مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی برخی سؤالات و ابهامات این افراد در خصوص آزمون جامع پایانی بود.

کچوئیان، با اشاره به آزمون های برگزار شده طی دوره های قبل خطاب به شرکت کنندگان در آزمون با تاکید بر اجتناب از هر گونه دغدغه و نگرانی، تصریح کرد: استرس و فشار روانی حاصل تعبیر فرد از موقعیت پیش آمده است. حس موقعیت فشارآور هم عامل مهم استرس منفی در فرد می شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر دوری از افکار منفی کاذب و پرورش افکار و احساسات مثبت خاطر نشان کرد: حفظ آرامش و تمرکز برآموخته ها و تجارب کسب شده تضمین کننده موفقیت در آزمون است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، پاسخگویی به موقع به سؤالات شرکت کنندگان در آزمون را وظیفه و تکلیفی مهم در راستای رفع ابهام افراد مشمول آزمون دانست و افزود: گرچه از طریق اطلاعیه ها و اخبار منتشر شده طی روزهای گذشته همه نکات و موارد مرتبط با آزمون جامع پایانی برای آگاهی عموم مشمولان از طریق سایت دانشگاه و همچنین دیگر سایت ها و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی شده است، اما جلسه برگزار شده مذکور صرفا برای برقراری ارتباط با شرکت کنندگان در آزمون و پاسخگویی به سوالات پیش آمده افراد و در نهایت مشارکت عموم برای برگزاری هر چه بهتر آزمون پیش رو است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، اهتمام رئیس دانشگاه، مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای منابع انسانی معاونت نظارت دانشگاه را در خصوص ملاحظه شرایط مشمولان آزمون خاص و ویژه خواند و در پاسخ به چرایی و فلسفه برگزاری آزمون پایانی جامع با اشاره به دستورالعمل ابلاغی شورای عالی آموزش و پرورش در فروردین ماه سال جاری افزود: دایره شمول این دستورالعمل علاوه بر مهارت آموزان، بسیار وسیع تر و به 8 گروه دیگر نیز تعمیم داده شده است.

کچوئیان، دانشگاه فرهنگیان را موظف به اجرای این ابلاغیه در راستای برگزاری نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای همه معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستان و خرید خدمات آموزشی فعال در آموزش و پرورش به منظور تسریع در تبدیل وضعیت و استخدام در این دستگاه دانست و گفت: آزمون گروه نخست مشمولان، روز جمعه 22 مرداد ماه و آزمون های گروه دوم و سوم نیز به ترتیب در ماه های شهریور و آذر برگزار خواهد شد.

وی، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اعلام و ادامه داد: راهکار 4-11 این سند آزمون صلاحیت حرفه ای را تضمینی برای استقرار کیفیت در نظام تعلیم و تربیت کشور می داند. بنابراین ارزیابی دقیق و تعیین صلاحیت و شایستگی افراد خواهان فعالیت در نظام آموزشی و پرورشی کشور، لازم و ضروری است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در ادامه نشست آزمون را مشتمل بر سه مولفه عنوان و اظهار داشت: مولفه نخست، کارورزی و کارآموزی با 275 نمره شامل محتوای پودمان اول و دروس غیر متمرکز پودمان دوم است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، 275 نمره را مرتبط با مولفه فرهنگی ذکر کرد و افزود: آزمون این مولفه در پودمان یک برگزار و یازده مرداد ماه هم مجددا مولفه مذکور در پودمان 2 برگزار شد.

کچوئیان، 450 نمره را مختص به آزمون پایانی جامع دانست و خطاب به مشمولان آزمون، تصریح کرد: قطعا با کسب نمرات مولفه های فرهنگی و کارآموزی، درصد قابل توجهی از حد نصاب نمرات را به خود اختصاص داده اید. بخش کتبی آزمون نیز با دارا بودن 450 نمره روز جمعه در قالب یک مجموعه 40 سؤالی برای 23 گروه برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول، مبنای طراحی سؤالات را فیلم های آموزشی ارائه شده در پودمان ها دانست و افزود: دو درس از پودمان دوم سپری شده هم به عنوان منبع سؤالات طراحی شده آزمون به شمار می رود.

استاد دانشگاه، 2 عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و 1 عنوان درس مشترک اخلاق حرفه ای را در همه رشته ها مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد مشمول قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در آزمون پایانی جامع سال جاری، ذکر کرد و گفت: کتاب های درسی و راهنماهای معلم هم جزو منابع آزمون به شمار می روند، 5 سؤال از 40 سؤال آزمون مرتبط با این کتاب ها است.

دبیر ستاد برگزار کننده آزمون های دانشگاه فرهنگیان، طراحی سؤالات 1 تا 30 آزمون روز جمعه را به صورت چندگزینه ای اعلام و اظهار داشت: 2 سؤال سناریو محور نیز برای آزمون پایانی جامع طراحی شده است.

وی، تصریح کرد: مشمولان آزمون با در اختیار داشتن 20 دقیقه زمان برای مطالعه 2 سناریو می توانند ظرف 20 دقیقه دیگر پاسخگوی 10 سؤال طراحی شده این دو سناریو باشند.

کچوئیان، تاکید کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان، دسترسی شرکت کنندگان در آزمون به دو سناریو همزمان، هنگام پاسخگویی به سؤالات مهیا است.

استاد دانشگاه، روز چهارشنبه 20 مرداد از ساعت 9 تا 15 را زمان ورود مشمولان آزمون به سایت آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان به نشانی azmoon.cfu.ac.ir به منظور احراز هویت اعلام کرد و گفت: چنان چه فرد یا افرادی موفق به ورود به سامانه آزمون نشوند می توانند از طریق ارتباط با یکی از شماره‌های تلفن 87751427- 87751303- 87751408- 87751248 مراتب را پیگیری و از تماس با سایر شماره تلفن های سازمان مرکزی و یا ارسال پیام برای مدیران دانشگاه خودداری نمایند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به شرکت کنندگان در آزمون مجددا در خصوص سودجویی برخی موسسات ادعا کننده در خصوص در اختیار داشتن سؤالات آزمون های دانشگاه و یا شرکت آن ها در آزمون به جای افراد مشمول هشدار داد و گفت: همان طور که قبلا اطلاع رسانی شده است ادعای این موسسات دروغ و ادعایی کذب بیش نیست. همه شرایط مشمولان برای حضور خود فرد در آزمون رصد و پیش بینی شده است. حراست دانشگاه هم با جدیت پیگیر شناسایی و معرفی این گونه افراد و موسسه ها به مراجع قضایی و مسؤل است.

این مقام مسؤول، در خصوص حد نصاب نمره لازم مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش برای گذر موفقیت آمیز از آزمون پایانی جامع گفت: به محض مشخص شدن تراز مورد تایید آن وزارت، متعاقبا اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار