تاریخ برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی آزاد تغییر کرد

تهران (پانا) - روزهای پنج و نوزدهم شهریورماه تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جهت حضور در رقابت های جهانی نروژ خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی آزاد تغییر کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جهت مشخص شدن ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی نروژ، در روزهای پنجم و نوزدهم شهریورماه، بصورت درون اردویی برگزار خواهد شد.


یادآور می شود با توجه به اعلام چگونگی برگزاری مسابقات یاد شده در سایت فدراسیون به مورخه 31 خردادماه سال جاری، نفرات مدعی به طُرُق ذیل به میدان خواهند رفت:

۵۷ کیلوگرم؛
۱.با استناد به بند ۶ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۵۷ کیلوگرم، با توجه به حذف علیرضا سرلک از مسابقات جام علی اف، در صورتیکه علی قلی زادگان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱ موفق به کسب مدال (طلا، نقره یا برنز) شود، دوبنده تیم ملی بزرگسالان را در پیکارهای جهانی نروژ را به تن خواهد کرد.
۲.در صورت حذف قلی زادگان از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، با استناد به بند ۷ چرخه انتخابی تیم ملی، نامبردگان در تاریخ نوزدهم شهریور ۱۴۰۰ بصورت "دو از سه" به رقابت درون اردویی خواهند پرداخت.

۷۰ کیلوگرم؛
۱. با استناد به نکته ۳ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم، در صورتیکه عرفان الهی موفق به کسب مدال طلا در رقابت های قهرمانی جوانان جهان شود، میان این کشتی گیر و امیر حسین مقصودی، در تاریخ نوزدهم شهریور ۱۴۰۰ مسابقه درون اردویی بصورت " دو از سه" برگزار خواهد شد.
۲. با استناد به نکته ۴ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم، در صورت عدم کسب مدال طلای جوانان جهان توسط الهی، مقصودی به عنوان ملی پوش راهی رقابت های جهانی نروژ خواهد شد.

۷۴کیلوگرم؛

در این وزن یونس امامی و محمدصادق فیروزپور در تاریخ پنجم شهریور ۱۴۰۰ در رقابتی درون اردویی به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ که با استناد به نکته ۴ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۷۴ کیلوگرم که مربوط به حذف فیروزپور از رقابت های جام علی اف می باشد، در رقابت درون اردویی اگر امامی موفق به کسب پیروزی در مبارزه نخست بشود، ملی پوش خواهد شد؛ اما در صورت کسب پیروزی فیروزپور در مبارزه نخست، هر کشتی گیری که به کسب دو پیروزی از سه مبارزه دست یابد ملی پوش خواهد شد.

۹۲ کیلوگرم؛

با استناد به نکته ۳ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ابتدا محمد جواد ابراهیمی و علیرضا کریمی در تاریخ پنجم شهریور ۱۴۰۰ بصورت تک کشتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و سپس، برنده این دیدار بصورت "دو از سه" با کامران قاسم پور مبارزه خواهد کرد تا تکلیف ملی پوش مسابقات جهانی نروژ مشخص شود.
- شایان ذکر است بر اساس قوانین اتحادیه جهانی کشتی، در مسابقات جهانی و المپیک بسیاری از کشتی گیران در دور نخست استراحت کرده و سپس به مصاف رقبایی می روند که یک دور از آنها بیشتر کشتی گرفته اند و علت یک دور بیشتر مبارزه کردن کریمی و ابراهیمی نسبت به قاسم پور در مسابقات درون اردویی، کارنامه درخشان تر قاسم پور نسبت به رقباست (قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی و کسب مدال طلای آسیا) که این مورد، پیش تر در نکته ۳ چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ذکر شده بود.

۹۷ کیلوگرم؛

با استناد به متنِ مقدمه چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم، علی شعبانی و مجتبی گلیج در دیدار درون اردویی بصورت "دو از سه" به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این رقابت در تاریخ پنجم شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار