سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با پانا:

هشدار نسبت به پُر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها؛ سرعت واکسیناسیون کرونا افزایش یابد

تهران (پانا) - پیک پنجم کرونا همچنان در کشور می‌تازد و به گفته مسئولان وزارت بهداشت هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم. موجی که با کرونای دلتا آغاز شده و اکنون روزانه حدود 400 بیمار را قربانی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به پُر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها؛ سرعت واکسیناسیون کرونا افزایش یابد

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعداد ابتلا،‌ بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا تاکید کرد: «وضعیت فعلی کرونا در پیک پنجم پیش‌بینی می‌شد و اکنون با وضعی بحرانی در حوزه مدیریت کرونا روبرو هستیم و ظرفیت بیمارستان‌ها پُر شده است.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان‌ها به شدت دچار مشکل شده‌اند، اظهار کرد: «در بسیاری از بیمارستان‌ها برای رسیدگی و معالجه بیماران در هر گوشه‌ای از بیمارستان تخت گذاشته شده است. البته این وضعیت فقط در بیمارستان‌های دولتی نیست یعنی نه فقط بیمارستان‌های دولتی بیشتر از ظرفیت‌ خود پذیرش کرده‌اند بلکه ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی هم تکمیل شده است.»

وی با تاکید بر اینکه هشدارها درباره پُر شدن بیمارستان‌ها جدی است، گفت: «ظرفیت کادر درمان محدود است و کادر درمان به شدت خسته شده‌اند. از طرفی ویروس دلتا بسیار بسیار خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی است و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و سرعت شیوع و کشندگی بیشتری دارد که تنها توصیه فعلی به مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین واکسن کرونا نیز گفت: «مردم به واکسن کرونا دارند و وظیفه تامین واکسن بر عهده وزارت بهداشت است که البته این روند در هفته‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته اما باید هر چه سریعتر تأمین واکسن از طریق تولید داخل و منابع خارجی در دستور کار قرار گیرد و سرعت بیشتری بگیرد.»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است که از این تعداد تاکنون سه میلیون ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است. در عین حال تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷ هزار و ۹۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۱۰ دُز رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار