وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از «سند بهره وری» و«‌سامانه مدیریت دانش»:

«بهره وری» محک توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، کیفیت و میزان بهره گیری ما از منابع است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از «سند بهره وری» و«‌سامانه مدیریت دانش» گفت «بهره وری» محک توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، کیفیت و میزان بهره گیری ما از منابع است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«بهره وری» محک توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، کیفیت و میزان بهره گیری ما از منابع است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در آیین رونمایی از «سند بهره وری» و «سامانه مدیریت دانش» وزارت آموزش و پرورش که با حضور اعضای شورای معاونان و ارتباط مستقیم مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: بهره وری موضوع بسیار مهمی است که در دنیای غرب سابقه چندانی ندارد ولی به لحاظ کمبود و محدودیت در منابع، بسیار با اهمیت تلقی می شود. اما در کشور ما، بهره وری، اعم از منابع مادی و غیر مادی، سابقه دیرینه ای داشته و شاخص شخصیت انسان و دارای آموزه های گسترده و عمیق در فرهنگ دینی ماست؛ بهره وری به این معناست که باید از همه ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بهره وری، محک توانمندی ها، قابلیت ها، کیفیت و میزان بهره گیری ما از منابع است و امیدوارم آموزش و پرورش بتواند با اتکا به «سند بهره وری»، از منابع خود، استفاده درست و بهینه ای داشته باشد.

محسن حاجی میرزایی گفت: ما اگر می خواهیم دیگران را به بهره وری دعوت کنیم، اول باید خودمان به آن پای بند باشیم و امیدوارم «سند بهره وری»، قادر باشد در این زمینه به ما کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن رونمایی از «سامانه مدیریت دانش» تأکید کرد: در دنیای امروز مدیریت دانش، بسیار حائز اهمیت است، چون با رسیدن یا حتی نرسیدن به اهداف، دانش به دست می آید. «مدیریت دانش»، نتیجه فرصتی است که ما برای آموختن و یا تجربه، صرف کردیم و بر همین اساس باید واکاوی و مستند سازی شود. مدیریت دانش از جمله آموزه های ناب تر و دقیق تری است که پرداختن به آن، حافظه سازمانی و ملی را توسعه بخشیده و تقویت می کند.

وزیر آموزش و پرورش با تبریک بهره برداری از این سامانه گفت: ناب ترین دانش، دانش حاصل از تجربه است و این حقی است که بر گردن ماست؛ هر فردی که مسئولیت می‌گیرد مدیون است که تجارب مسئولیت را به دیگری منتقل کند و این انباشت تجارب و دانش جامعه را به پیش خواهد برد.

محسن حاجی میرزایی تأکید کرد: از نمونه های حکمرانی شایسته، توانایی برای مدیریت دانش است و وقتی انباشته می شود، ارزش‌های بالایی ایجاد می کند؛ مدیریت دانش اقدام راهبردی و با ارزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد این سامانه به مثابه نهالی نورسی است که باید روز به روز قوت بیشتری پیدا کند.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش و انجام رونمایی، علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و ‌توسعه منابع ضمن ارائه گزارشی از روند تدوین سند بهره وری و سامانه مدیریت دانش خاطر نشان کرد: پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش، از مصوبات شورای عالی اداری و برنامه های توسعه است.

وی خاطر نشان کرد: تجارب زیسته، تحلیل نقاط ضعف و قوت و عملکردهای اثربخش، باید در روند مدیریت دانش دیده شود و از این حیث اهمیت بسیار زیادی دارد.

اللهیار ترکمن گفت: برای استقرار سامانه مدیریت دانش، اقدامات گسترده ای صورت گرفته است و این سامانه با مشارکت علمی و فنی دانشگاه شهید بهشتی طراحی شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تأکید کرد: اگر در سنوات و دهه های گذشته به موضوع بهره وری خوب توجه می کردیم، امروز این چالش ها را نداشتیم.

وی در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش در ارزیابی‌های اخیر بر اساس همین تدابیر توانسته است همواره رتبه اول را کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار