شرکت توانیر اعلام کرد؛

احتمال رشد ۴ هزار مگاواتی مصرف برق در پی افزایش دما

تهران (پانا) - شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد به دنبال پیش‌بینی افزایش دمای هوا از سوی سازمان هواشناسی احتمال دارد مصرف برق در این هفته بیش از ۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
احتمال رشد ۴ هزار مگاواتی مصرف برق در پی افزایش دما

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشانگر افزایش دمای هوا در این هفته است، به طوری که در طول هفته میانگین دمای کشور ۲ درجه نسبت به هفته پیش افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که هر یک درجه افزایش دمای هوا، باعث بالا رفتن حدود ۲ هزار مگاواتی مصرف برق می‌شود، طی این هفته افزایش ۴ هزار مگاواتی مصرف برق به دلیل تغییرات دمایی، دور از انتظار نیست. همچنین با توجه به همراهی صنایع در روز‌های گرم گذشته، هم اکنون این گروه از مشترکان نیز خواستار رفع محدودیت‌های برقی هستند که این عامل نیز فشار مضاعفی به شبکه برق وارد خواهد کرد.

به همین دلیل و با عنایت به این که میزان تولید برق نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده است، از همه مشترکان به ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار