نحوه ورود مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش به سامانه آزمون فردا 22 مرداد

تهران (پانا) - جزئیات نحوه ورود مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش به سامانه آزمون فردا جمعه 22 مردادماه اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نحوه ورود مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش به سامانه آزمون فردا 22 مرداد

با توجه به اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری آزمون جامع پایانی مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، آزمون گروه نخست معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستان و خرید خدمات آموزشی شرکت کننده در آزمون صبح فردا جمعه 22 مردادماه جاری راس ساعت 10 آغاز خواهد شد.

مدت زمان برگزاری این آزمون 80 دقیقه است و با توجه به خبرها و اطلاعیه‌های منتشر شده، آزمون دارای 40 سؤال خواهد بود؛ 30 سوال چند گزینه ای و 10 سوال سناریو محور است.

به گفته رضا کچوئیان عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان مشمولان آزمون باید روز گذشته چهارشنبه 20 مردادماه از ساعت 9 تا 15 با ورود به سایت آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان به نشانی azmoon.cfu.ac.ir نسبت به احراز هویت خود اقدام می‌کردند.

کچوئیان، مسئولیت مراجعه نکردن به سایت آزمون در زمان مقرر و انجام نشدن هریک از مراحل تست ورود و احراز هویت را برعهده شخص مشمول آزمون دانست.

آزمون مشتمل بر سه مولفه است؛ مولفه نخست، کارورزی و کارآموزی با 275 نمره شامل محتوای پودمان اول و دروس غیر متمرکز پودمان دوم است. 275 نمره مرتبط با مولفه فرهنگی است. آزمون این مولفه در پودمان یک برگزار و 11 مردادماه هم مجددا مولفه مذکور در پودمان 2 برگزار شد. 450 نمره مختص به آزمون پایانی جامع است که بخش کتبی آزمون نیز با دارا بودن 450 نمره فردا جمعه در قالب یک مجموعه 40 سؤالی برای 23 گروه برگزار خواهد شد.

مبنای طراحی سؤالات فیلم‌های آموزشی ارائه شده در پودمان‌هاست 2 درس از پودمان دوم سپری شده هم به عنوان منبع سؤالات طراحی شده آزمون به شمار می‌رود. 2 عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و یک عنوان درس مشترک اخلاق حرفه ای در همه رشته‌ها مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد مشمول قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در آزمون پایانی جامع سال جاری است و کتاب‌های درسی و راهنماهای معلم هم جز منابع آزمون به شمار می‌روند، 5 سؤال از 40 سؤال آزمون مرتبط با این کتاب‌ها است.

طراحی سؤالات یکتا 30 آزمون فردا جمعه به صورت چندگزینه ای و 2 سؤال سناریو محور نیز برای آزمون پایانی جامع طراحی شده است. مشمولان آزمون با در اختیار داشتن 20 دقیقه زمان برای مطالعه 2 سناریو می‌توانند ظرف 20 دقیقه دیگر پاسخگوی 10 سؤال طراحی شده این 2 سناریو باشند.

کچوئیان، تاکید کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان، دسترسی شرکت کنندگان در آزمون به دو سناریو همزمان، هنگام پاسخگویی به سؤالات مهیا است.

گفتنی است اگر فرد یا افرادی موفق به ورود به سامانه آزمون نشوند می‌توانند از طریق ارتباط با یکی از شماره‌های تلفن 87751427- 87751303- 87751408- 87751248 مراتب را پیگیری و از تماس با سایر شماره تلفن‌های سازمان مرکزی و یا ارسال پیام برای مدیران دانشگاه خودداری کنند.

تنها منابع آزمون صرفاً لینک‌های منتشر شده در اطلاعیه شماره 2 مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مندرج در سایت دانشگاه است. تنها منبع اطلاع ‌رسانی در خصوص نحوه‌ و چگونگی برگزای آزمون جامع پایانی مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش نیز اطلاعیه‌ها و اخبار مندرج در سایت دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار