فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با پانا:

اوضاع وخیم کرونا در تهران؛ ۹ هزار بیمار بستری هستند

تهران (پانا) - فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران اوضاع کرونا را در تهران وخیم عنوان کرد و گفت بیش از ۹ هزار بیمار کرونایی در تهران بستری هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اوضاع وخیم کرونا در تهران؛ ۹ هزار بیمار بستری هستند

علیرضا زالی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به روند صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در تهران اظهار کرد: «اکنون در تهران بیش از ۹ هزار بیمار، بستری هستند که بیش از ۲ هزار بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه حضور دارند. این آمار نشان‌دهنده وخامت اوضاع است. همچنین روزانه بیش از ۲۰ هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی می‌شود.»

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران افزود: «با توجه به اینکه شاخص‌های بستری و مراجعه سرپایی رو به افزایش است بنابراین یک تا ۲ هفته‌ آینده، حوزه‌های بستری در تهران تنزل کاهش نمی‌یابد.»

وی تاکید کرد: «حدود ۷ هفته از شروع خیز پنجم گذشته است اما هنوز آمارها کاهش نیافته و روند ابتلا و بستری صعودی است.»

زالی درباره پُر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها نیز گفت: «از آنجا که شاخص‌ها در تهران رو به افزایش است بنابراین باید تدارک لازم برای تخت‌های جدید انجام شود که در این راستا تیم‌های پایش به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و هرجا که افزایش تعداد تخت‌ وجود داشته باشد اقدامات لازم انجام می‌شود.»

وی در پایان تاکید کرد: «کماکان استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها بر روی تمام ویروس‌های جهش یافته موثر است و ضرورت دارد این موارد از سوی شهروندان تهرانی مورد توجه قرار بگیرد. به افرادی که در اماکن پرخطر تردد دارند نیز توصیه می‌شود از ۲ ماسک استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار