احمد صافی

بازنشستگان از طریق «شاد» تجارب زیسته خود را به نسل جوان منتقل کنند

تهران (پانا) - رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، با حضور در استودیو نگاه، با اشاره به این که خانواده اصلی ترین فضای آموزشی را داراست؛ تأکید کرد بازنشستگان از طریق «شبکه شاد» تجارب زیسته خود را به نسل جوان به ویژه دانشجومعلمان، منتقل کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بازنشستگان از طریق «شاد» تجارب زیسته خود را به نسل جوان منتقل کنند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد صافی با حضور در استودیو نگاه اظهار کرد: فضای خانواده، زمینه ساز رشد کودکان است و خانواده ها به لحاظ فیزیولوژیکی تأثیر عمیقی در رشد همه جانبه ابعاد وجودی کودک و نوجوان دارد و به همین لحاظ، فضای فرهنگ اسلامی و ایرانی و حتی فرهنگ جهانی به خانواده به طور اساسی اهمیت می دهد.

وی با اشاره به این که اولین فضای تربیتی، محیط خانواده بوده و نقش پدران و مادران، نقشی اثربخش است، تصریح کرد: فرزندان این پیام را به خانواده ها اعلام می کنند که «پدر و مادر، من به رفتار شما می نگرم و ناظر به کارهای شما هستم و عمل و رفتار شما الگوی من است.»

صافی افزود: بعد از خانواده، «مدرسه» می‌تواند در جهت تربیت فرزندان، رکن اساسی باشد. مدرسه باید مانند خانواده، فضای مساعدی برای رشد بچه‌ها فراهم کرده و بعد از خانواده زمینه ساز رشد ابعاد وجودی بچه ها، نقطه عطف تحول و رشد آنها باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر هنرمند، پزشک، مدیر اجرایی، معلم و مهندس موفق می خواهیم، باید مدرسه را دریابیم . معلمان و تلاش آنهاست که استعدادهای سرشار میلیون‌ها دانش‌آموز شکوفا می سازد و به علاقه و استعداد و رغبت های دانش آموز توجه می‌شود و به انسان معنا می دهد.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمان باید آموزش ببینند تا عالم و متبحر شوند. باید از افرادی با توانمندی بالا جهت آموزش و معلمی استفاده شود. دستگاه های مربوطه در امر تعلیم و تربیت، باید سال‌ها روی افراد کار کنند وآموزش دهند و با استعداد و قدرت گفتاری عالی، اشخاص را به عنوان «معلم» انتخاب کنند. معلم یعنی عشق؛ و معلم، اثربخش، عاشق و متحول کننده روح و روان انسان هاست. معلمان چون آتش گردانی هستند که بارقه وجودشان، دانش‌آموزان را روشن می‌کند و آنها را شکوفا می نماید.

وی با اشاره به این که توجه به بازنشستگان باید از سیاست های اساسی همه سازمان ها و ارگان‌ها باشد، افزود: همه باید باور کنند که بازنشستگی یک تهدید نیست، یک فرصت است، رشد و بالندگی دوباره و پیشکسوت ها فرصتی دارند تا تجربه های خود را قلم بزنند، به اسناد آموزش و پرورش دسترسی پیدا کنند، و درباره آنها اظهار ‌نظر کنند.

صافی گفت: بازنشستگان و پیشکسوتان می توانند از طریق شبکه «شاد» خاطرات و تجربیات شان را ارائه نمایند و به نسل جوان و دانشجویان به ویژه؛ دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر، شهید رجایی و به ویژه دانشگاه فرهنگیان، تقدیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار