انجمن صنفیِ سراسریِ نویسندگان کودک و نوجوان تأسیس شد

تهران (پانا) - ظهر سه‌شنبه ١٢ مرداد جاری، نخستین مجمع عمومی انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان با عضویت بیش از ٢٣٠ نویسنده از سراسر کشور برگزار شد. حاضران در این مجمع عمومی،

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انجمن صنفیِ سراسریِ نویسندگان کودک و نوجوان تأسیس شد

حاضران در این مجمع عمومی، اعضای هیئت مدیره و بازرسان نخستین دوره‌ی فعالیت انجمن صنفی نویسندگان کودک و نوجوان را برگزیدند.

نخستین مجمع عمومی که مجمع عمومی مؤسس انجمن صنفی است با حضور ١٣۵ نفر از اعضا به‌طور مجازی آغاز به‌ کار کرد و با رأی اکثریت شرکت‌کنندگان ضمن تصویب اساسنامه‌ی انجمن صنفی، فریدون عموزاده‌خلیلی، محسن هجری، مناف یحیی‌پور، سولماز خواجه‌وند، طاهره ایبد، افسون امینی و حسین تولایی، به‌عنوان اعضای اصلی به عضویت هیئت مدیره نخستین دوره‌ی انجمن درآمدند.

بنا به این گزارش، معصومه یزدانی، حسین نوروزی و زهره مسکنی نیز به ترتیب به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره برگزیده شدند. همچنین اکثریت حاضران در مجمع عمومی فاطمه زمانی، شیدا رنجبر و علی بیگدلی را به‌عنوان بازرسان اصلی و سمیه آورند و فرزانه رحمانی را به‌عنوان بازرسان علی‌البدل برای سال نخست فعالیت انجمن انتخاب کردند.

حاضران در مجمع عمومی مؤسس انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان، پس از رسمیت یافتن مجمع با مشارکت اکثریت مطلق اعضا و با حضور نماینده‌ی وزارت رفاه، کار و تعاون، در آغاز اعضای هیئت رئیسه‌ی مجمع را برگزیدند و با رأی آنان مهدی حجوانی در سمت رئیس، حمیدرضا شاه‌آبادی نایب‌رئیس، شهلا انتظاریان و معصومه انصاریان ناظر و شیوا حریری منشی اداره‌ی مجمع را بر عهده گرفتند.

در این جلسه شاه‌آبادی، از اعضای مؤسس انجمن، در سخنانی کوتاه از اهمیت راه‌اندازی انجمن صنفی گفت و به نقش انجمن صنفی در شناخته‌شدن شغل نویسندگی به‌عنوان حرفه، امکان بهتر برای دفاع از حقوق صنفی نویسندگان و ایجاد فرصت‌هایی برای استفاده‌ی نویسندگان از امتیازها و مزایای صنفی به‌طور رسمی و از راه‌های قانونی اشاره کرد.

بررسی اساسنامه که متن آن از پیش در دسترس اعضا قرار گرفته بود و رأی‌گیری برای تصویب آن، مهم‌ترین گام در رسمیت یافتن تأسیس انجمن صنفی نویسندگان به‌شمار می‌رفت، پس از ارائه‌ی توضیحی درباره‌ی اساسنامه، طرح پیشنهاد یکی از اعضا و رأی‌گیری انجام شد و اساسنامه‌ی انجمن صنفی با رأی اکثریت مطلق شرکت‌کنندگان به تصویب رسید. این مجمع عمومی مبلغ ورودی، حق‌ عضویت سالانه و تعیین روزنامه‌ی کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های انجمن را نیز به تصویب رساند و وارد بحث انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان شد.

١٧ نفر از اعضا برای عضویت در هیئت مدیره و هفت نفر نیز برای بازرسی آمادگی خود را ابراز داشتند و هر یک در متن یا سخنان کوتاهی به معرفی خود پرداختند یا از انگیزه‌های داوطلب‌شدن برای عضویت در هیئت مدیره یا فعالیت به‌عنوان بازرس انجمن گفتند. بالأخره پس از نزدیک به سه ساعت فعالیت، مجمع عمومی با انتخاب هفت نفر اعضای اصلی و سه نفر اعضای علی‌البدل هیئت مدیره و همچنین برگزیدن سه تن بازرسان اصلی و دو تن بازرسان علی‌البدل، به کار خود پایان داد.

گفتنی است طبق ماده ٢٢ اساسنامه‌ی انجمن صنفی، هیئت مدیره باید ظرف دو هفته اولین جلسه‌ی خود را تشکیل بدهد و از میان خود یک نفر را به‌عنوان رئیس و یک نفر را به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و یک نفر را هم به‌عنوان مسئول امور مالی انجمن انتخاب کند. هیئت مدیره همچنین باید یک نفر را از میان خود یا خارج از اعضای خود، به‌عنوان دبیر انجمن برگزیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار