7 عملکرد قابل تقدیر حسن روحانی

تهران (پانا) - نقد و ارزیابی عملکرد دولت آقای روحانی امر پسندیده‌ای است که باید انجام شود اما فضای عمومی و به‌ویژه فضای رسمی کشور به‌گونه‌ای است که گویی او نه خدمت بلکه خیانت مرتکب شده و نه‌تنها شایسته تقدیر نیست بلکه باید او را مجازات کرد و به تعبیری نقدها بیشتر بوی انتقام می‌دهد تا ارزیابی.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
7 عملکرد قابل تقدیر حسن روحانی

به گزارش شرق، از این‌رو به نظر می‌رسد با همه نقدها و انتقاداتی که به آقای روحانی و دولتمردانش می‌توان داشت اما فضای یک‌سویه علیه او اقتضا دارد با حفظ انتقادها، از وی و دولت او تقدیر و تشکر شود چرا:

1- از روحانی باید تشکر کرد که فضای تعامل در روابط بین‌الملل را جایگزین فضای تقابل کرد. فضای بین‌الملل قبل از سال 92 و کشمکش‌های سیاست خارجی در داخل که اوج آن در مصاحبه دکتر ظریف گویای این حقیقت است که فضای تقابل بر فضای تعامل پیشی داشت. اگرچه دولت روحانی به همه اهداف پیش‌بینی شده در اجرای سیاست تعامل با دنیا به‌ویژه در موضوع برجام نرسید اما مردم ایران و سیاست‌مداران جهانی به‌خوبی دریافته‌اند که دولت آقای روحانی با برخورداری از تیم حرفه‌ای و تخصصی در حوزه سیاست خارجی همه تلاش خود را معطوف کرد که روابط ایران با دنیا را براساس تعامل و همکاری و معاهدات بین‌المللی استوار کند.

2- از روحانی باید تشکر کرد که در مقابل تندروی‌ها ایستاد، اگرچه نتوانست سیاست داخلی منسجم در عرصه عمومی فراهم کند اما تلاش کرد در مقابل خواست‌های غیرقانونی بایستد.

3- از روحانی باید تشکر کرد که برای افزایش شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و بودجه‌ریزی و برنامه‌های توسعه موفق عمل کرده است؛ به‌ویژه در برنامه‌ها و بودجه‌های سالانه با ارائه به مجلس سهم بودجه‌گیران غیرپاسخ‌گو به دولت و ملت را شفاف کرد، هرچند موجب بغض واقع‌ شده و برای آن هزینه‌های فراوانی را متقبل شده است اما تا پایان دولت بر تعهد خود ایستادگی کرد.

4- از روحانی باید به خاطر انتخاب وزرای لایق و کاردان و حرفه‌ای تشکر کرد؛ اگرچه در انتخاب برخی رؤسای دستگاه‌های اجرائی کاستی‌هایی وجود داشت و برخی ملاحظات بیرونی مانع از انتخاب وزرای لایق می‌شده است اما انتخاب مدیران کارآمد در اغلب تصدی‌های دولتی و برخورداری دولت از مدیران توانمند و باتجربه و توسعه‌گرا مانند اسحاق جهانگیری، وزرای نفت، خارجه، رفاه و تأمین اجتماعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انرژی اتمی و... توانست ملت را از گردنه‌های سختی با تدبیر و امید عبور دهد و ضمن اهتمام به امور زیربنایی کشور با معضلات اساسی و بحران‌های تحمیلی با تدبیر و درایت عمل کند.

5- از روحانی باید تشکر کرد به خاطر اهتمام به توسعه فضای مجازی، توسعه پهنای باند، تأمین و تقویت زیرساخت‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، گسترش شبکه‌های اجتماعی توسعه دولت الکترونیک و... همچنین مقاومت در مقابل برخوردهای حذفی، سیاست‌های محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و پذیرش مسئولیت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهان.

6- از روحانی باید به خاطر اهتمام به توسعه زیربنایی کشور تشکر کرد. دولت روحانی باوجود مواجهه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی، انتقام‌های داخلی و فشارهای خارجی به‌ویژه تحریم‌ها و فشارهای حداکثری خارجی، توانست مقتدرانه پروژه‌ها و حتی ابرپروژه‌های بزرگی را در این هشت سال به بهره‌برداری برساند. او 88 پنجشنبه افتتاح پروژه‌های ملی با ده‌ها هزار میلیارد منابع داخلی و خارجی و در حوزه‌های اساسی کشور در سال‌های اخیر داشت و روزهای پنجشنبه افتتاح یکی از بهترین خاطرات خدمات دولت آقای روحانی برای آبادانی ایران عزیز بود که باید به همه دست‌اندرکاران امر دست‌مریزاد و خسته‌نباشید گفت.

7- گسترش آزادی بیان و رسانه‌ها و مطبوعات و پذیریش انتقاد به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور، به‌رسمیت‌شناختن حقوق مردم در آزادی‌های فردی و اجتماعی، اهتمام به حقوق شهروندی و تلاش درجهت گسترش آن در چارچوب قانون اساسی نکات مهمی است که باید از آقای روحانی تشکر کرد.

از آقای روحانی به خاطر همه وعده‌های تحقق‌یافته و وعده‌های باقی‌مانده تشکر می‌کنیم. امید است آیندگان از قوت دولت آقای روحانی بهره‌مند و از تکرار اشتباهات او پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار