رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

30 هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی در طرح سنجش ثبت نام کردند

زاهدان (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون ۳۰ هزار نفر در سامانه پادا نام‌نویسی کردند که سنجش افزون‌بر ۱۸ هزار نفر از نوآموزان انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
30 هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی در طرح سنجش ثبت نام کردند

مریم حجتی نسب در گفت و گو با پانا اظهار کرد: نوبت دهی سنجش نو آموزان بدو ورود به مدرسه برای سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت «پادا» به نشانی pada.medu.ir انجام می‌شود.

وی افزود: والدین سیستان و بلوچستانی باید ابتدا در این سامانه نام‌نویسی کنند تا نوبت سنجش به فرزندان آنان داده شود.

وی ادامه داد: تاکنون تنها ۳۰ هزار نفر در این سامانه نام‌نویسی کردند که سنجش افزون‌بر ۱۸ هزار نفر از نوآموزان تاکنون انجام شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز و تا شهریور ادامه دارد ضروری است والدین هر چه سریعتر نسبت به نام‌نویسی فرزندان خود در این سامانه اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

وی افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اُتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار